Aastapikkune jant Teliast ostetud sülearvutiga päädis võiduga tarbijavaidluste komisjonis

 (24)

Sülearvuti Lenovo klaviatuur
Pilt on illustreeriv.Foto: Priit Simson

Vigane arvuti jooksutas klienti kokku terve aasta.

Tarbijavaidluste komisjoni pöördus klient, kes ostis Teliast sülearvuti, mis vajas pidevat remonti. Otsus tehti tarbija kasuks ning Telial tuleb kas arvuti eest raha tagasi maksta või see asendada samaväärse tootega. Telia on kinnitanud, et täidab tarbijavaidluste komisjoni otsust ega jätka vaidlust.

Möödunud aasta mais ostetud sülearvuti hakkas juba kahe kuu möödudes probleeme tekitama ning klient viis selle esimest korda Telia juurde remonti.

Esimese remondi käigus aga viga ei likvideeritud ja remonti tuli veel mitu korda minna. Kusjuures klient oli erinevaid vigu väga põhjalikult kirjeldanud, kuid hoolduse käigus neid ei kõrvaldatud.

Neljas kord viis tarbija arvuti otse Servisa ICT OÜ hoolduskeskusesse remonti, kirjeldas puudusi veelkord põhjalikult ning lisas arvuti desktopile oma vigadest tõendava video. Arvuti tagastati, kuid sellega kõik ei lõppenud.

Juba viiendat korda tuli kliendil minna arvutimuredega remonti. Sel korral läks ta taas Teliasse. Hoolduskeskus tegi esmase kontrolli ja kinnitas, et riistvaraliselt on arvuti korras. Arvuti jäi esindusse ning kuna viga ei kõrvaldatud, saadeti see uuesti hoolduskeskusesse. Tänavu märtsis pöördus hooldusettevõte tootja poole arvuti vahetuse või tagastamise päringuga. Tootja soovitusel uuendati VGA driver.

Seotud lood:

Arvuti tagastati, tarbija ei nõustunud kauba kvaliteediga ning soovis selle väljavahetamist ehk asendamist samaväärse tootega või lepingust taganeda ja ostusumma tagastamist.

Telia esialgu tarbijaga ei nõustunud

Kuigi tarbijavaidluste komisjonis Telia tarbija nõudega ei nõustunud, siis hiljem otsuse välja kuulutamisel nõustus Telia otsust täitma ja tarbijale kas uue arvuti andma või raha tagastama.

Komisjonis oli Telia aga seisukohal, et tarbija nõudel puudub alus. Telia selgituse kohaselt on seade olnud remondis kuus korda, mille käigus on teostatud põhjalikud testid, mille järgi arvuti on riistvaraliselt korras ja vastab tootjapoolsetele tingimustele.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus
Seadmel ilmnesid puudused vähem kui kaks kuud pärast selle soetamist, seega tuli Telial tõendada oma väidet, et arvuti vastab lepingutingimustele. Arvutil on kahel korral sama veaga vahetatud emaplaat ja touchpad, mis ei ole tulemust andnud. See tähendab, et seadme parandamine on võlaõigusseaduse mõttes ebaõnnestunud.

Komisjoni hinnangul ilmneb käesoleva vaidluse asjaoludest, et tegemist on olulise lepingurikkumisega, mistõttu on tarbijal õigus lepingust taganeda.

Kaupleja peab vaidlusaluse toote samaväärsega asendama või ostuhinna tarbijale tagastama.
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised