NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 4
07.08.2018 12:52
RUS
TOP 15 Uudised Kasulik selgitab Kasulik aitab Kasulik testib Nipinurk Ostukorv Uudistooted Zave soovitab Kalkulaatorid
07.08.2018, 12:32
Elektrilevi kaugloetav elektriarvesti ei edastanud pool aastat näite. Kohusetundlikult arveid tasunud klient sai sellest teada 200-eurose lisanõudega
Kristjan Ats Mägi
Kristjan Ats Mägi
kristjan.ats.magi@delfi.ee

Elektrilevi kaugloetav elektriarvesti ei edastanud pool aastat näite. Kohusetundlikult arveid tasunud klient sai sellest teada 200-eurose lisanõudega
Foto: Elektrilevi
Tiina (nimi muudetud) räägib loo, kuidas ta maksis 7 kuud heas usus elektriarveid, kuid nüüd võlgneb ta Eesti Energiale tagantjärele 200 eurot.

Reklaam

Tiina sõnul tegi ta 7 kuud tagasi uue liitumise Elektrileviga. Elektrikasutamist pidi edastama kaugloetav elektriarvesti.

"Kõik kuud said arved kenasti tasutud," räägib naine. Kuid augusti alguses tuli talle ebameeldiva üllatusena 200-eurone lisaarve.

Selgus, et kaugloendur polnud mingil põhjusel õigesti töötanud ning seetõttu saabusid kliendil arved, kus oli "prognoositav" elektri kasutamise hulk. "Mina ei suutnud seda kuskilt välja lugeda, et need on prognoositud arved," nentis naine.

Klienditeenindusest öeldi naisele, et elus ei saagi milleski kindel olla ja arve tühistamisest keelduti. Tiina on aga sellest nördinud. "Olen ausalt öeldes väga haavunud. Kui vorstimüüja müüb sulle vale hinnaga vorsti, siis ta ei tule ju sulle pool aastat hiljem koju, et hinnavahe tagasi nõuda. Miks peab firma vea eest klient vastutama?" küsib ta.

Olukorda selgitab Elektrilevi kliendi tellimuste halduse üksusejuht Margus Matkur:

Prognoosime tarbimist juhul kui mõõteandmete edastamiseks side arvestiga on mingil põhjusel katkenud ja tarbimisandmed ei ole arvestist kesksesse infosüsteemi jõudnud. Andmete edastamise häire ei mõjuta arvesti tööd ega selle mõõtetäpsust.

Mõõteandmete edastamise häirete korral prognoosime tarbimise andmed ning kui mõõteandmete laekumine taastub, korrigeerime prognoositud kogused vastavalt tegelikule tarbimisele. Prognoositud kogustega arve peal on vastav märge. Prognoosarve koostatakse vastavalt kliendi varasemale tarbimismahule ja kui andmete edastamise häired kõrvaldatakse, siis tehakse vastavad tasaarveldused, mis arvestavad kliendi tegelikke tarbimismahte.

Tarbimisandmete prognoosimise aluseks olev algoritm baseerub varasemal tarbimisel. Ent prognoos ei ole kunagi sada protsenti täpne. Mõnel juhul prognoositud kogus ületab tegelikku tarbimist ja sama suur on võimalus, et prognoositud kogus on väiksem kui tegelikult tarbitud kogus.

Kui prognoositud kogused erinevad oluliselt tegelikust tarbimisest, siis on kliendil võimalus edastada meile näidud, mille põhjal korrigeerime prognoositud koguseid. Hiljem, kui häired on kõrvaldatud, teeme vajadusel korrektuurid vastavalt arvestisse talletatud mõõteandmetele.

Reklaam

Soovitame klientidel, kes on võrreldes varasemaga elektritarbimist muutnud, nt vahetanud välja mõne suurema tarbimisega kodumasina või suurendanud tarbimist, tegelikku tarbimismahtu kajastavateks arveteks meile arvesti näitu teatada. Nii on võimalik tasaarvelduse perioodil tavapärasest suuremat/väiksemat arvet vältida. Konkreetsel juhul oli tegemist uue liitumisega ning seetõttu ei võimaldanud tarbimisajalugu täpsemat prognoosimist. Juhul kui prognoosid on tegelikust tarbimisest väiksemad ja klient saab tavapärasest suurema arve, siis pakume vajadusel kliendile võimalust maksete ajatamiseks ilma lisanduvate intressideta.

Mõistame, et prognoosandemete kasutamine ja tasaarveldus võivad põhjustada ebamugavust. Oleme töötamas selle nimel, et prognoosimise info jõuaks selgemini klientideni. Lisaks arvel info esitamisele, saadame iga kuu 1000 kliendile täiendava teavituse prognoosandmete kasutamise kohta.

Kahjuks pole mõtteandmete edastamise häired võrguettevõtte kontrollitavad

FANTASTILINE,SUPER
KUS SELLISEID INIMESI TEHAKSE,KES OSKAVAD SELLIST SUPERKANTSELIITI TOOTA
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 11:28
    Üks asi on see, kui sa oled oma lepingupartneriga, nt EE, kokku leppinud, et sulle esitatakse prognoosarve, mille korrigeerite vastavalt lepingule kas 1x kvartalis, poolaastas või aastas. Teine asi on see, kui oled lepingupartneriga kokku leppinud, et nüüdsest on sul kaugloendur ja sa ei pea muretsema andmete edastamise pärast ja andmed saadetakse reaalselt tarbitu põhjal. Kui selline kokkulepe on olemas, st arved tulevad reaalselt tarbitu põhjal ja arvele ei ole märgitud, et see on mingi vea/põhjuse tõttu prognoosarve, siis on üks pool lepingut rikkunud ja kindlasti pole see EE klient.
    09.08.2018 13:48
    kaugloetav elektriarvesti ei edastanud pool aastat näite. Kohusetundlikult arveid tasunud klient sai sellest teada 200-eurose lisanõudega
    keegi:

    A) Kuidas teie nüüd teate, et palju on tarbija kulutanud voolu???
    B) Teie olete vargad ja nüüd röövite inimest.
    C) IGA TARBIJA ON NÜÜD LÖÖGI ALL JA SEDA VÕIBOLLA PETTUSE TEEL.

    Elektrilevi pistku see arve enda kraesse JA PISTKU TEADAGI KUHU...
    Ja tarbija ei pea grammigi maksma teie vigade eest.
    Ei täpse näiduga ega prognoositava näiduga.
    Teie toppisite neid arvesteid ja teie arvestid ja teie arvestite viga.
    Siis ei saa kilent süüdi olla valede näitude pärast.
    Klient ei saa ja ei peagi teile prognoositavaid tarbimisi varasemalt ette teatama.
    Teie olete need vigased arvestid paigaldanud või varastate.
    09.09.2018 20:22
    Kuidas peab klient saama teada, et
    kaugeltlugemine on maas?
    Kas poleks õige, et kaugeltlugeja
    omanik peaks klienti hoiatama, et
    seade on lugemisoskamatu?
07.08.2018 12:55
Pool aastat ollakse teadlikud, et nende seadmed ei ole töökorras ja et nende algoritmid võivad valetada ja midagi ette ei võeta? Ja kõike seda vahib meie valitsus ilmse rahuloluga pealt! Ee teab, et nemad on kohtus tugevam pool ja petetud klient ei saa kunagi õigust. Selline on eesti ettevõtte tõeline pale!
    Näita vanemaid (11) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 10:16
    nii ongi. Nemad ei tee selles suhtes midagi. Kui SInul kui tarbija tekkib kahtlus, et Sinu arvestiga on midagi valesti, pead sa ISE sellest teada andma ning ISE oma kuludega kontrollida laskma.
    Nii tehti mulle selgeks.
    Minul probleem sellega, et alates hetkest, kui pandi kaugloendav arvesti ja see viidi majast välja eemale posti otsa, on hakanud elektriarved tegema anomaalseid hüppeid. Niipea, kui ilmad jahenevad, hüppavad arved kahekordseks. Niipea kui ilmad soojad, kukuvad jälle normaalseks. Kusjuures mitte ühtegi tarbijat juurde ei tule aastaringselt. Talvel ja pimedal ajal põlevad tõesti tuled kauem, kui süüa teen puupliidil, suvel tuled põlevad vähem, aga süüa teen elektripliidil. Kokkuvõttes peks kõikumine olema aastarigselt minimaalne. Paraku kaklen juba kolmas aasta nendega sellel teemal - esimesed külmad ilmad ja arved kohe kahekorsed.
    Nemad ainult vastavad "arvesti näitab, et tarbimine on olnud".
    Lõpuks saatsid elektriku kohale kes vaatas, et pole nagu jah midagi, mis saaks rohkem tarbida, aga selleks "fakti nentimiseks" see ka jäi.

    Selle peale, et enne kaugloetava arvesti ÕUE paigaldamist sellist probleemi ei olnud, kehitavad nad vaid õlgu ja korrutavad "arvesti näitab, et tarbimine on, kui arvate, et arvesti valetab, saatke see NENDE ekspertiisi OMA KULUDEGA."
    Summa selle eest on päris suur (kolmekohaline) ning "kolmandate" ekspertide arvamus ja hinnang ei ole neile aksepteeritav

    Kui lubasin panna lisaarvesti (analoogi) ütyeldi, et a) see on lubamatu ja b) kui panete ja selgub, et on erinevus peate MÕLEMAD ARVESTID OMA KULUDEGA ekspertiisi saatma.... Ja arvestades, et tegemist on nende endi "ekspertiisiga" võite juba ette arvata, mis vastuse sealt saab....
    09.08.2018 10:28
    Te kirjutate "Valitsus on süüdi selles et laseb monopoolsel ettevõttel kontrollimatult riigis laamendada". JUSTNIMELT ! Märksõna on MONOPOL.
    Minule irvitas teenindaja otse näkku ja ütles, et minge siis kellegi teise allla... Ise teab väga hästi, et sellist võimalust ei ole.
    Selles mõttes on, et tarbitud elektri hinda saab soodsamalt kellegi teise käest, aga liinid ja arvestid on ju ikka Elektrilevi omad ja selle järgi maksad. Ja mitte vähe ! Reaalselt tarbitud elektri eest maksan ma oluliselt vähem, kui Elektrilevile neid ülekandetasusid jne. On täiesti absurdne, et arve reaalselt tarbitud elektri eest on näiteks suurusjärgus 20 EUR ja Elektrilevile maksad ülekande ja muid tasusid sellele lisaks 26 EUR !!!
    09.08.2018 11:42
    Julged teha, julge ka vastutada! Kui tarbid siis pead ka maksma!!! Ei ole nii, et tarbid ja pääsed maksmata, kõik võlad tuleb tasuda! Varem või hiljem! Vat nii!
07.08.2018 12:58
aga mis paanika siis on , kulla Moonika ,kui said lisa arve ja tehti tagantjärele täpsustus .Täitsa huvitav , et elame kapitalismi tingimusres , aga tahame , et kõik oleks odav ja soovitatavalt tasuta , nagu kommunismuses . Unustage ära ja arved kuuluvad tasumisele ja kui on alust ,siis vaidlustage , aga muidu pole Delfisse kitumisest tolku
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    07.08.2018 16:15
    aga võibolla "avastatakse" alles kümne aasta pärast, et kaugloetav "luges" valesti ja siis keevitatakse ikka selline lisaarve, et pane maja panti. Juba see kaugloetavate paigutamine sunniviisil ja hirmsate ähvarduste saatel oli täielik inimõiguste rikkumine. Et te põrgus põleksite, Elektrilevi.
    08.08.2018 07:45
    Aga mina ei liitunud! Senikaua hakkasin vastu kuni esimesed kanged kohtusse läksid ja siis jäeti mind ka rahule. Nii et siiamaani tavaline arvesti.
    08.08.2018 08:42
    olevat tervisele kahjulik kiirguse tõttu.Minu kodus paigutati arvesti eluruumi, sest nii oli mugavam- vähem kaablit vedada.
07.08.2018 13:00
Antud kliendil pole küll virisemiseks põhjust, sest sai poole aasta jooksul kuni 200 euro ulatuses maksmist edasi lükata. Enamus kliente, kes prognoositud näitude järgi arve saavad, peavad ETTE maksma rohkem kui nad tegelikult tarbinud on kuni lõpuks õige näit edastatud saab.
Eriti nõme on sel kliendil pärast tasuta laenu saamist hakata nõudma, et võlga ei peagi tagasi maksma. Kui näit näitab tarbimist, siis tuleb tarbimise eest maksta ja olla tänulik, et varem ei pidanud maksma.
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    08.08.2018 21:15
    Kui tarbijale saadetakse arve märkega prognoosarve siis on kodanikul alati soovi korral võimalus teavitada arvesti reaalne näit ja maksta selle alusel. Teenusepakkuja süüdistamine ja oma isikliku rumaluse reklaamimisel üleriigilises uudisteportaalis - soovitaks ``Tiinal`` otsida üks pime nurk ja häbeneda.
    09.08.2018 10:33
    ja nüüd Sulle küsimus - prognoositav peaks lähtuma Sina tavapärasest keskmisest tarbimisest. Kuidas sai see olla KAKS KORDA SUUREM !?
    10.08.2018 18:31
    Kui teed püsimakse ja sõna prognoositav on e-arvel teisel leheküljel, siis tõesti ei märka seda. Mulle öeldi, et ise kuhugi näite võimalik edastada ei ole. Samuti ei olnud võimalik 7 kuud mind nende veast mingil moel informeerida??? Tarbija kaitse ütles mulle läbi lillede, et nii ongi ja ise olen loll.
07.08.2018 13:00
Ehk siis firma pole kunagi süüda, ikka on süüdi klient, kes ei ole teinud seda või toda, teavitanud firmat jne.
07.08.2018 13:00
Tiina maksis ju uuel arvestil näidatud numbrite järgi. Kuidas elektrilevi saab esitada prognoositud arve, kui klient on tasunud kogu aja täpselt oma tarbimise järgi? Elektrilevil olid ju Tiina esitatud tarbimise kogused teada.
    07.08.2018 13:06
    Kaugloetava arvesti puhul ei edasta klient ise elektrinäite.
    07.08.2018 13:21
    Peale paigaldamist esitasin vist 3-4 kuu jooksul ise elektrilevile oma tarbimisnäidud. Seega kaugloetavaks muutus arvesti alles mitu kuud peale paigaldamist. Selgus, et vana arvesti näitas tarbimist tunduvalt suuremana, kui tegelik tarbimine ja uue arvestiga muutusid elektriarved pea 20% väiksemaks.
    09.08.2018 09:54
    Selles probleem ongi ju, et ei maksnud arvesti numbrite järgi. Kui inimene pool aastat maksab kõvasti vähem elektri eest kui tarbib ja sellest aru ei saa, samuti ei oska lugeda arvel olevat kirja, mis teavitab, et näite pole saadud, siis pole oma rumaluses küll kedagi teist süüdistada.
07.08.2018 13:01
Oli sama case, õnneks ei olnud arve nii suur. Nyyd jälgin arvet põhjalikumalt. Plaanin paketi lõppedes uue elektrimyya valida
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    07.08.2018 13:26
    Arvesti on ikka Eesti Energia, täpsemalt Elektrilevi oma sõltumata sellest, kelle elektrit ostad. Elektrilevi edastab lihtsalt tarbimisandmed uuele elektrimüüjale ning saad kaks arvet: elektri ja selle kohaletoomise eest. Ja vähemalt siiamaani maksab elektri kohaletoomine tublisti rohkem kui elekter ise.
    09.08.2018 09:56
    "kui EE näeb, et nâidud ei tule läbi, võiks ju inimesele mârku anda"
    Mismoodi märku anda? Ilmselgelt kiri arvel, et näidud on prognoositud, ei olnud antud indiviidi jaoks piisav teavitamine?
    09.08.2018 10:47
    sa ei saa valida uut müüjat ! Sa saad valida pakkuja, kes elektrihinda odavamalt pakub, aga arvesti on ikka Elektrilevi oma, liinitasu maksad ikka Elektrilevile ja see "uus" lihtsalt annab oma hinnaga elektri Sulle vastavalt sellele, mida Elektrilevi ette näitab !
07.08.2018 13:02
Ei saa aru, kuidas sai 7 kuud korralikult arveid maksta, kui kaugloetav elektriarvesti näitusid ei edastanud? Mille järgi siis maksti?
07.08.2018 13:02
Pealkirjast jääb mulje, nagu tehtuks kliendile trahvi vms. Artiklist selgub, et sisuliselt sai ta tarbitud elektri eest maksmiseks pool aastat maksepikendust.
Skandaal?
    07.08.2018 13:14
    Mis kuradi uba sel kaugloetaval arvestil sinu arust on, kui inimene ikka veel kõik käsitsi üle kontrollima peaks? Kes sellise jamaga tänapäeval tegeleda viitsib? Arved makstakse otsekorralduse alusel ja keegi ei viitsigi süveneda. Ja õige ka, sest teenuse eest makstakse ja kui süsteem ei toimi, on see teenusepakkuja probleem, mitte tarbija ja see pole tema asi seda hüvitada, et nemad mingi pasaga tegelevad.
    08.08.2018 14:13
    Nõustun täielikult eeloleva jutuga.Sain ka ise 200,00 EUR-se lisaarve ja leian,et kui süsteem ei toimi,siis nende probleem.Niikaua kui ise näidud sai edastatud,oli kõik ok,nüüd selline jama ning kindlasti oleks pidanud kliente teavitama muudmoodi kui arvel väikese kirjana kirjas ja arved otsekorraldusega arvelt maha,ei vaatagi neid arveid.Täitsa jama lugu.
    10.08.2018 18:35
    Mul sama jama. Huvitav, et tasaarvelduse teevad alati siis kui 200 eur täis tiksub?
07.08.2018 13:02
Kunagi hallil ajal, kui ise pidi näitu saatma. oli meil käibel 2 tariifi, öö ja päev. paraku olid mõõturil sassis need read. ehk, et edastasin ja maksin öö ja päeva näitu valesti. Lõpuks tuli siis välja kuidagi. Paluti pöörduda teeninduspunkti. Seal tsikk tegi kalkulaatoril klõps klõps ja teatas, et palun nüüd 800 krooni vaheraha. Kroon oli tookord ikka raha veel ja kuus ei saanud niipalju palkagi. Seletasin siis, et kuidas ma pean peale maksma, kui ma tarbin öö elektrit rohkem ja päevane on veel kallim ka hinnakirjas ja ma olen koguaeg maksnud kallimat tariifi suurema hulga eest. Ei see neile pähe mahtunud. Saatsin pikalt, läksin koju, tegin ise kuude kaupa ümber arvutused. Sain veel 4 kuud vana rasva peal elada ja mitte midagi maksta. Aga muud neil seal ei ole, kui ei klõps klõps ja köhi pappi.
    07.08.2018 13:48
    kunagi algul kui 2 tariifne tuli lõi välk päevase surnuks. tegin avalduse, et nii ja naa aga ei kippu ega kõppu. tuldi mitu kuud hiljem ja taheti ka pappi saada, põrgu saatsin. hea et avalduse koopia oli endal olemas, kontoora oma kadunud.
07.08.2018 13:07
Ma maksin ka eelmise aasta alguses 519 eurot jaanuari arvest. Selgus et polnud polnud 8 kuud õieti ligenud aga siis kui tööle saadi siis olid numbrid väga õiged.
Imelik on see et kui üle poole aasta pole näidik töödanud ja siis töötama hakkab, kui usaldusväärne saab ta olla hetkel kui edastab El näidu?
07.08.2018 13:10
Valus klounaad, seitsme kuu jooksul ei suudeta mitte kedagi kontrollima ja klienti teavitama saata (või vähemalt telefoni või e-maili teel kontakteeruda ja paluda korrektsed näidud saata), et jou, miskit on valesti.
Kogu “selgitus” on täiesti seosetu hülgemöla, paras oleks toosama kaugloetav arvesti kurku kinni peksta.
    07.08.2018 21:04
    Selgitus oli mõistlik aga lahendus oli jama samas ülejäänud sinu jutuga nõus. Kui ikka asi ei tööta, tehakse korda või küsitakse kliendilt näite. Alati jääb ka võimalus, et see lisandunud summa jagatakse sama arvu kuude tulevaste arvete peale ära.
    Mul omal kogemus kus ei pidanud kaks kuud elektri eest maksma(oli tekkinud ettemaks), kui ühte pidi saab makseid hajutada, peaks saama teist pidi ka.
    10.08.2018 18:37
    Mulle nad tegidki graafiku, teatasid rõõmsalt veel et nad on niii head, et isegi intresse ei võta!
07.08.2018 13:13
Tõenäoliselt tahab elektrilevi artikliga öelda, et elektrilevi ei väljastanud arveid Tiina teatatud tarbimise järgi, vaid saatis talle arveid väga väikese prognoositud elektrikulu alusel ja siis, kui keegi suvatses vaadata arvestil asuvaid tarbimisnumbreid, selgus tõsiasi, et Tiina maksis elektrilevi prognoosi alusel 7 kuu jooksul kõvasti vähem, kui tarbis.
07.08.2018 13:15
Prognoosisin praegu, et igalpool ümber meie on petised, kes iga skeemi või nipiga püüavad lihtrahval naha üle kõrvade tõmmata ja seda igas valdkonnas. Ja see prognoos on kohe alati õige ja midagi muutuda ei saa.
07.08.2018 13:19
EE poolt klientide massilist petmist ei uuri ükski uurimisasutus, sest see on valitsusega kooskõlastatud.
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
07.08.2018 13:23
Ee ongi värdjalik firma,ainult pappi anna.maailma kalleim elekter
07.08.2018 13:24
Sama lugu siin (6 kuud prognoositud), arvel pole kuidagi aru saada et tegemist prognoosituga. Süüdi on ikka kliendi vana televiisor aga mitte elektrilevi ja nende arvesti.
07.08.2018 13:28
on lausa sigadus. Kust mina tean et nende arvesti ei lugenud õigesti ja mina maksin numbrite järgi mida arvestil nägin? Minu arust on see petmine ja vassimine ja minult raha välja pressimine! Kuidas nad sellist ebamäärast asja mulle tõestavad?
    07.08.2018 13:47
    Ta ei maksnud numbrite j2rgi, vaid prognoositud arveid. Tegelik elektrikulu oli tal prognoositust suurem ja selle vahe peabki nyyd ara maksma.
    08.08.2018 08:50
    minule hakati ka kevvadel prognoositud arveid saatma suvila eest, ehkki ma saan suvilas olla parimal juhul paar nädalat.Aga nad tegid prognoosi, eelmise aja eest mil mul oli rohkem vaba aega.Tõsi, hiljem arvestati rohkem makstud summa arvetest maha.Ehk siis maksin neile sunniviisiliselt ettemaksu.
07.08.2018 13:30
"Valitsus on selles süüdi, et seadused lubavad Elektrilevil kasutada kontrollimata arvesteid."

Arvestid ei ole kontrollimata, vaid viga on andmete edastamise süsteemis, mida võivad mõjutada mitmed põhjused, mis ka artiklis välja toodud.
Arvesti töötas omasoodu, lihtsalt andmed ei läinud edasi.
07.08.2018 13:36
#Kust mina tean et nende arvesti ei lugenud õigesti ja mina maksin numbrite järgi mida arvestil nägin?#

Arvesti luges ikka täiesti õigesti, paraku need andmed ei läinud õigesse kohta edasi! Tiina ei vaadanud kordagi arvestit (aga oleks võinud seda ikka teha - usalda, aga kontrolli), räägitakse paberil olnud numbritest, mis olid paika pandud eelneva tarbimismahu järgi. Tiina ei edastanud ka midagi!!

Inimesed loevad, aga aru ei saa, mida nad loevad - seda nimetatakse funktsionaalseks lugemisoskamatuseks ja nende inimeste hulk kasvab geomeetriliselt:(
1 2 ... 4
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega