FOTOD: Oksjonivõitja sai osta.ee-st ostetud saabastega korraliku ninanipsu

 (117)

Lugeja ostis osta.ee-st saapad, mis temani jõudsid katkisena. Sellega seoses küsib ta, kes vastutab kauba katkisena kliendini jõudmises.

Lugeja kirjutas:

Võtsin osta.ee pakkumise naiste saabastele. Oli hea pakkumine, sain 6,50 euroga kätte. Kuigi müüja tahtis kohe osta tahtjatele neid müüa 50 euroga. Piltidel oli kaup korras. Noh, ikkagi kasutatud saapad, millest olin ka teadlik.

Pilte küll talla alt tehtud polnud, aga usud ju müüjat. Kaup saabus päeva pärast, oli pakendatud kahte kilekotti. Väliselt pakil viga midagi polnud. Kott oli teibiga kõvasti kinni tõmmatud ja asetatud pakiautomaadi suurde sahtlisse. Kui aga paki avasin, oli üllatus suur. Tald oli täiesti parandamatult pooleks murdunud. Võtsin müüjaga ühendust, et mis toimub ja miks saabas lõhki.

Esitasin osta.ee keskkonnale pretensiooni ja ka pildid. See pretensioon läks musta auku. Lõpuks saadab ikka ka müüja meili, et Omniva on hoopis saapa ära lõhkunud. Ja osta.ee ütleb ka, et müüja piltidel saapad katki polnud. Seega paneb mind imestama, et kui klaasi tellin ja müüja selle jälle kilekotti pakendab. Kes siis süüdi kui see katkisena ostjani jõuab? Kas jälle postifirma või nagu siin tundub – ostja.

Ma ei usu iialgi, et Omniva seda tegi, sest kui pildil teist saabast painutan siis nii lihtsalt see katki ei lähe. Seda on ikka vaja kõva jõuga murda. Sellisel juhul ei jääks terveks aga pakend. Ehk et saabas on katki tehtud enne pakendisse panekut. Tean, et müüja ei hüvita mulle seda ostu ega isegi vabanda. Raha kaotus pole märkimisväärne, oluline on see moraalne petetus.

Seotud lood:

Kommenteerib tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda.

Internetis olevate oksjonikeskkondade puhul on oluline teada, et oksjoni keskkond on enamasti vaid tehingute vahendajaks. Kauba eest vastutab tegelik müüja.

Tihti on kauba müüjaks eraisik ning siis on tähtis teada, et sellisel juhul üldised tarbijaõigused eraisikutevahelistele tehingutele ei laiene. Sellisel juhul tuleb pöörduda kohtusse, kui müüja ja ostja vahel tekivad probleemid ja omavahel kokkuleppele ei saa.

Ostes eraisikult võtab inimene selle riski, mil müüja ei saada kaupa või ei vasta kaup ootustele ning probleemide puhul ei saa sekkuda ka tarbijakaitseamet. Riskide hajutamiseks tuleb otsida turvalisi võimalusi ostu eest maksmiseks, näiteks kasutada osta.ee puhul deposiitmakset või maksta müüjale mitmes osas.

Samuti tasub enne tehingu sooritamist (ehk pakkumise tegemist oksjonikeskkonnas) vaadata müüjale varem antud tagasisidet – hindeid ja kommentaare. Kui potentsiaalne ostja tunneb enne tehingut, et kauba kohta on vähe teavet, siis tasub müüjale sellest teada anda ja küsida juurde.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
hint.mobile.error_no_name
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised