Kingapoest ostetud defektsetel jalatsitel tulid kahel korral tallad lahti. Pood vilistas seadusele: teist korda enam jalanõusid ei parandata

 (32)

Kingad
KingadFoto: Hendrik Osula

Kuna tarbija ei saanud poe käest rahuldavat vastust, pidi ta pöörduma tarbijavaidluste komisjoni.

Mullu novembris ostis tarbija BALTI ÄRI Osaühingult jalanõud maksumuses 79,99 eurot. Detsembris esitas tarbija kauplejale pretensiooni, nimelt ilmnes tootel puudus: tald tuli jalanõu küljest lahti. Kaupleja kõrvaldas puuduse.

Veebruari esitas tarbija uue pretensiooni põhjusel, et mõlema jalanõu tallad tulid lahti. Kaupleja keeldus aga tarbija nõude rahuldamisest ja väitis, et jalanõu tald tuli lahti nende valesti kasutamisest. Seejärel soovis tarbija, et pood tagastaks talle ostusumma, kuid viimane keeldus ka sellest.

Kaupleja ei ole tarbija avalduse osas komisjonile vastust esitanud.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus: tarbija avaldus rahuldada

Võlaõigusseaduse kohaselt peab üleantav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas.

Seaduse kohaselt vastutab müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, kui mittevastavus on olemas juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko ülemineku ajal ostjale, isegi kui mittevastavus ilmneb hiljem. Tarbijale müügi puhul vastutab müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale.

Käesolevas asjas tarbija taganes lepingust, kuivõrd kaupleja keeldus tarbija pretensiooni rahuldamisest, väites, et tarbija on ise süüdi mõlema jalanõu taldade lahtitulekus. Komisjon leiab, et kaupleja ei ole esitanud oma väidete tõendamiseks usaldusväärseid tõendeid.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare