Klick trikitas kliendiga: kasutuskõlbmatu nutiseade seisis paranduses kuu aega, viga ei parandatud ja raha keelduti tagastamast

 (40)

ostlemine 23. detsember
Foto: Taavi Sepp

Tarbijavaidluste komisjoni pöördus klient, kes ostis Kristiine keskuse Klicki poest nutikella Apple Watch Sport, mis maksis 299,99 eurot.

Kell ei läinud ühel hetkel enam tööle. Samuti ei olnud seda võimalik laadid. Nii pöördus klient poe poole ja andis selle koos pretensiooniga tagasi. Mõne aja pärast teatas Klick SMS-iga, et kell on korda tehtud ja ootab tagastamist.

Klient läks kellale järele, kuid pidi juba mõne päeva pärast uuesti Klicki poole pöörduma. Jälle ei lülitunud kell tööle. Laadides muutus kell aga nüüd tulikuumaks.

Kuna eelmisel korral ootas klient kella parandamist ligi kuu aega, siis sel korral soovis ta saada ostu eest tasutud raha tagasi. Klick keeldus raha tagastamisest.

Sellega, et esimesel korral viga ei tuvastatud ja teisel korral kõrvaldati puudus mõistliku aja jooksul, ning et seetõttu ei ole raha tagastamine põhjendatud, klient ei nõustunud.

See, et Klick hoidis esimesel korral kella enda valduses ligi kuu viga tuvastamata, ei tähenda, et kell ei oleks sel korral remondis olnud.

Kummalgi korral ei küsitud kliendilt laadijat, mistõttu ei ole Klickil õigust selle puudumisele viidata.

Klient nõuab oma raha tagasi ja lepingust taganemist. Klick on aga seisukohal, et kliendil pole selleks õigust. Esimesel korral oli Klicki sõnul kell hoolduses nii, et viga ei tuvastatud. Kuna klient ei toonud laadijat, ei olnud Klicki sõnul seda võimalik kontrollida. Teisel korral vahetati kellal aku. Seega on tootel esinenud ühel korral tootjapoolne viga, mis on mõistliku aja jooksul kõrvaldatud, leiab Klick omapoolses selgituses.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus

Teadaolevatest asjaoludest nähtuvalt esimesel korral kella parandamine ei õnnestunud. Komisjoni hinnangul on väär Klicki käsitlus, et kuna sel korral viga ei tuvastatud, siis see arvesse ei lähe ja järgmine pöördumine on esmakordne.

Neil asjaoludel ei ole ka mõistetav, miks hoidis Klick esimesel korral kella enda valduses 28 päeva. Klicki tuginemine laadija puudumisele ei ole asjakohane, sest ühtegi tõendit selle kliendilt nõudmise kohta ei ole esitatud.

Seetõttu on eluliselt usutav kliendi selgitus, et kummalgi korral temalt laadijat ei küsitud.

Loe veel

Arvestades eelnevat ning ka seda, et teisel korral võttis toote parandus aega 26 päeva, on komisjoni hinnangul tegemist olulise müügilepingu rikkumisega, sest kliendile tekitati asja parandamise käigus põhjendamatuid ebamugavusi. Kella puhul on tegemist igapäevaselt kasutatava tarbeesemega, mille remondiaega ei saa antud juhul pidada mõistlikuks.

Olulise lepingurikkumise korral on kliendil õigus müügilepingust taganeda.

Lepingust taganemise korral võib kumbki lepingupool nõuda tema poolt lepingu alusel üleantu tagastamist.

Tarbija tasus müügilepingu alusel Klickile nutikella maksumuse 299,99 eurot, mida tal on õigus seaduse alusel nõuda tagasi. Komisjonile teadaolevalt on kell Klicki käes.

Avaldus rahuldada. Klick peab kliendile kella ostuhinna 299,99 eurot tagastama.

Kas kinnitad bussis turvavöö?
Auhinnaks on kardisõidu pakett 5-le LaitseRallyPargis. Tallinnast sõidutab Laitsesse
edasi-tagasi Go Bus. Auhind kehtib kasutamiseks kuni 31.08.


Tänud vastamast ja head loosiõnne!
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare