Klient avastas parandusest tulnud GPS-seadmelt suure mõra. Remontija viilis vastutusest eemale: tegemist on ebaolulise iluveaga

 (6)
Raha ja reisimine
Raha ja reisimineFoto: Ilmar Saabas

Kaupleja ei saanud remonttööga hakkama, lõhkudes tarbija seadme hoopis ära. Tarbija pöördus seepeale tarbijavaidluste komisjoni poole.

Tarbija avalduse kohaselt oli GPS-seade Garmin Montana 600 ostetud 2013. aastal ja peale ostu paigaldatud ka kaitsekile, kuid see oli hakanud aja jooksul tuhmuma ning tarbija otsustas ekraani kaitsekile asendada uue vastu. Tarbija pöördus kaupleja SmartEST Baltics OÜ poole, et paigaldada oma GPS seadmele ekraani kaitsekile, teenuse maksumuseks oli 15 eurot.

Samal päeval toimus kile paigaldus, mille käigus jäid kile alla mullid, mis pidid kaupleja sõnul ööpäeva jooksul kaduma, kuid seda ei juhtunud. Seetõttu läks tarbija tagasi kaupleja juurde, et uuesti kaitsekile paigaldada.

Töö teostamise käigus märkas tarbija, et eemal laual seisva GPS-i ekraani pinnal on pikka ekraaninurka diagonaalis läbiv joon. Tarbija oletas esmalt, et tegemist on liimijäljega ja kogu paigaldusprotsessi tarbija ei jälginud. Peale tööde lõppemist tõdeti koos töid teostanud kaupleja töötajaga, et mingi karv või pragu on ilmselt ikkagi uue kaitsekile alla jäänud. Tarbija juuresolekul eemaldati kaitsekile ja tarbija üllatuseks oli tegemist ekraani puutetundliku osa praoga. Kaupleja töötaja pani kiirelt ära tõmmatud kaitsekile ekraanile tagasi ja lisas, et tegemist on ebaolulise iluveaga ja jätkas purunenud ekraanile kaitsekile paigaldamist.

Seotud lood:

Lisades, et kui tarbija laseb ekraani ära vahetada või ostab endale uue GPS-i, siis ta on nõus uuele ekraanile tasuta kaitsekile paigaldama. Tarbija sõnul on kaupleja peetud kirjavahetuses tunnistanud oma viga, kirjutades: "Kui see ekraan mõranes kile paigaldamise käigus, siis oleme ausad, see olek iga väikese liigutuse peale pragunenud. Sel juhul see ekraan ongi vilets."

Hiljem väitis kaupleja, et ekraan oli juba tema kätte jõudes katki. Tarbija sellega ei nõustu, sest enne remonti tehtud fotodel on näha, et ekraan on terve, kuid pärast remonti pildistatud GPS-seade oli juba katki. Kuna tarbijat ootas ees reis, siis oli ta sunnitud peale suhtlust Garmini esindusega ostma uue samalaadse GPS-seadme Garmin Montana 610 hinnaga 439 eurot. Garmini esinduses näitas tarbija ka oma purunenud ekraaniga GPS seadet ning esinduses tõdeti, et seadme juures ei täheldata kasutajapoolset väärkohtlemist ning oletati, et ekraani purunemine sai aset leida kaitsekile maha tõmbamise käigus.

Tarbija pöördus hiljem uuesti kaupleja poole ja soovis ekraani asendamist, kuid sellest keelduti. Tarbija sõnul ei ole loogiline ka kaupleja väide, et mõra oli olemas juba ajal, kui Tarbija kaitsekilet teistkordselt paigaldama tuli, sest siis oleks pidanud kaupleja seda märkama.

Kaupleja vastas tarbija avaldusele kirjaga, kus märgib, et tema ei ole antud kaebuses kõne all olevat seadet Garmin Montana 600 GPS ekraani lõhkunud.

Tarbijavaidluste komisjon: tarbija avaldus rahuldada

Komisjon tuvastas asja materjalide alusel, et 07.07.2018 tehtud pildil on nähtav mullide olemasolu kaitsekile all. Pildil ei paista ekraanil mõra. 10.07.2018 tehtud pildil GPS seadmest on näha mõra seadme ekraanil.

VÕS § 640 lg 2 kohaselt kannab töövõtja juhusliku hävimise ja kahjustumise riisikot kuni töö valmimiseni. VÕS § 642 lg 3 järgi töövõtja vastutab töö lepingutingimustele mittevastavuse eest,
mis tekib pärast töö juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko üleminekut tellijale, kui mittevastavus tekkis töövõtja kohustuste rikkumisest tulenevalt. Seega eeldatakse, et kahjustused, mis on asjale tekkinud töövõtja valduses oleku ajal, on tekitatud töövõtja poolt

Eeltoodust tulenevalt on Kauplejal kohustus hüvitada Tarbijale asja parandamise kulud ulatuses, mis on vajalikud asja viimiseks vahetult enne kahju tekkimist olnud seisundisse.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare