Lugeja küsib: miks peab Elroni rongis rohelist kaarti mitu korda valideerima, nii piletimasinas kui konduktori küsimisel?

 (101)
Balti jaam
Foto on illustratiivne.Foto: Rauno Volmar

Vaatamata sellele, et Elroni rongis osta pilet või valideerida sõiduõigus piletimasinas, tuleb seda tõestada või uuesti valideerida ka piletimüüja küsimise peale. Praegu saab sõidukaardiga pileti ostmisel 10-protsendilise soodustuse nii piletimasinast kui müüjalt pileti ostmisel, märtsi algusest aga müüjalt ostmise soodustus kaob.

Elroni rongides on jaanuari algusest kasutusel piletimasinad, kust reisija saab endale ise ilma piletimüüja abita pileti osta, kas Elroni kaardiga või siis valideerida omavalitsuse poolt pakutava tasuta sõiduõiguse.

Delfi poole pöördus lugeja, kellele tekitas küsimusi olukord, kus rongis peab piletimasina kasutamisel valideerima sõiduõiguse topelt. „Kui konduktor pole isiklikult näinud, et validaatoris on kaarti piiksutatud, siis ta kontrollib veel lisaks, kas see on tehtud," kirjeldas lugeja olukorda.

„Sellisel juhul puudub ju validaatoridel idu ja point, sama hästi võiks lihtsalt oodata, kuni konduktor ise valideerima tuleb," mõtiskles ta. Lugejal tekkiski küsimus, et miks on vaja topelt teha liigutusi, kui konduktor tuleb iga inimese juurde niigi?

Vastab Elroni turundus- ja kommunikatsioonijuht Mariis Adamberg:

„Piletimasin on täiendav võimalus pileti ostmiseks. Piletimasinate kasutuselevõtt on oluline samm terviklikus piletisüsteemis - seeläbi saame pakkuda sobivaid lahendusi nii eelmüügis kui ka rongis, mis annab kliendile paindlikkuse ja võimaluse endale sobivaim lahendus leida. Klienditeenindajal on endiselt toetav piletimüügi ja ka -kontrolli roll, et tagada kõikide reisijate sõiduõigus," selgitas Adamberg.

Seotud lood:

„Igal reisijal tuleb enda sõiduõigus valideerida ja valmis olla ka sõiduõiguse kontrollimiseks. Pileti valideerimise kaudu saame me infot rongi täituvuse kohta, see omakorda aitab kaasa sõidugraafikute ja rongide planeerimisele."

Adamberg selgitas, et ka linnaliinibussis sõites, kus sisenemisel kontrolli ei tehta, on reisija kohustus sõit valideerida ning seda ka pisteliselt kontrollitakse. „Kuigi klientidel on lai valik võimalusi, kuidas pilet soetada, siis on kahjuks jätkuvalt ka neid reisijaid, kes püüavad piletita sõidust eelist saada. Nad väidavad, et on pileti soetanud või valideerinud, kuid kes reaalsuses seda teinud ei ole, sõites seeläbi kas ilma piletita või valideerides sõiduõiguse alles klienditeenindaja kontrolli käigus," rääkis ta.

Märtsist kaob üks soodustus pileti ostmisel

Adambergi sõnul on reisija jaoks on endiselt kõige soodsam osta pilet ette meie veebilehelt, kus üksikpiletid on 15% soodsamad. „Kui aga piletit ette ei ole jõudnud osta, soovitame rongis pilet Elroni sõidukaardiga soetada piletimasinast, nii saab selle 10% soodsamalt," soovitas ta.

Praegu saab sõidukaardi soodustuse ka klienditeenindajalt pileti ostmisel, ent alates 1. märtsist saab selle soodustuse Adambergi sõnul üksnes piletimasinast pileti soetamisel. „Edaspidi on reisija enda valik, kas ta soovib saada soodsama pileti, ostes selle ise, või ootab teenindajat ning tasub mõnevõrra rohkem."

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi