Mööblipoest tellitud hirmkallis kapp hilines pool aastat. Poe "lahendus": klient suhelgu tootjaga ise, raha tagasi ei saa

 (26)
Kapp
Foto on illustratiivneFoto: Ilmar Saabas

Kuigi mööbel hilines üle viie kuu, ei leidnud kaupleja, et tarbija peaks oma raha tagasi saama. Klient pöördus tarbijavaidluste komisjoni.

Tarbija pöördus tarbijavaidluste komisjoni poole järgmistel asjaoludel: tarbija soovis kauplejalt osta riidekapi hinnaga 1100 eurot ja kaks kummutit hinnaga 1890 eurot, kokku 3000 eurot ja esitas kauplejale tellimuse. Kaupleja kinnitusel pidi mööbel valmis olema ja tarbijale üle antama 4-6 nädala jooksul. Tarbija kohustus arve alusel tasuma kauplejale ettemaksu 50% ulatuses summas 1500 eurot.

Tarbija tasus tegelikult ette enam, kokku 2500 eurot. Kaupleja ei täitnud lepingut kokkulepitud tingimustel: kaupleja andis tarbijale kuu aja pärast üle kaks kummutit, kuid riidekapp hinnaga 1100 eurot on siiani üle andmata. Tarbija esitas kauplejale korduvalt nõude anda ka riidekapp üle. Kaupleja selgitas, et ei saa seda teha, kuna mööbli tootja ei ole riidekappi veel kauplejale saatnud. Kaupleja soovitas tarbijal ise hakata mööbli tootajaga suhtlema. Tarbijat olukord ei rahuldanud ja ta esitas neli kuud hiljem riidekapi osas müügilepingu täitmise või sellest taganemise nõude, millisega kaupleja ei nõustunud.

Tarbija soovib müügilepingust täitmata osas taganeda ja tagasi saada ettemaksu 610 eurot.

Kaupleja vastuväited: tegime kõik endast sõltuva

Kaupleja vastas 17.05.2018.a keeldudes tarbija nõude rahuldamisest. Kaupleja selgitas, et kuigi ta on viivitanud müügilepingu täitmisega üle 5 kuu, on ta siiski teinud endast sõltuva, et see leping saaks täidetud. Kaupleja kinnitusel pakkus ta tarbijale riidekapi osas soodsamat hinda, kaupleja soovitas tarbijal ise tootajaga ühendust võtta ja üle küsida riidekapi kättesaamise aega. Kaupleja teada olevat tootja lubanud tarbijale riidekapi ära saata 1-2 kuu jooksul ja et müügilepingust taganemiseks pole põhjust

Seotud lood:

Tarbijavaidluste komisjon: tarbija avaldus rahuldada

Antud juhul leppisid pooled müügilepingus kokku, et kaupleja annab riidekapi tarbijale üle 4-6 nädala jooksul, kuid kaupleja oma lubadust ei täitnud. Kuigi tarbija andis kirjas kauplejale hiljem veelkord võimaluse lepingut täita, ei ole kaupleja siiani riidekapi osas lepingut täitnud.

Tegemist on seaduse mõttes olulise müügilepingu rikkumisega, tarbija lepingust taganemine on põhjendatud. Komisjon märgib, et kaupleja ei saa tarbijat kohustada, et tarbija võtaks ise kaupleja partneriga ühendust, uuriks kaupleja lepingutingimuste täitmise võimalikkust. Tarbija sellisele pöördumisele ei saa omistada õiguslikku tähendust. Leping sõlmiti tarbija ja kaupleja vahel ning selle täitmise vastavust kontrollitakse üksnes selle lepingus piires. Asjaolu, kas kaupleja partner täidab oma kohustusi kaupleja ees, on nendevahelise lepingu küsimus ja see ei mõjuta tarbijaga sõlmitud lepingu tingimusi.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare