Omnivaga Rumeeniasse läkitatud sünnipäevakink kadus nagu tina tuhka

 (26)
Omniva sorteerimiskeskus
Foto: Madis Veltman

Eestist Rumeeniasse läkitatud sünnipäevakink läks enne pakisaajani jõudmist kaduma, sest transportimiseks läkitati teele registreerimata saadetis, mille teekonda ei saa jälgida ei klient ega postifirma.

Möödunud aasta oktoobris Tallinna Postimaja keskuse Omniva postkontorist teele pandud pakk pole tänase päevani teed saajani leidnud.

Postipaki teele pannud Victor (nimi muudetud - toim.) tegi ühe ainsa vea: kuulas Omniva klienditeenindaja soovitust valida saadetise vormiks lihtsaadetis, mis pidavat tagama paki kiiremini sihtkohta jõudmise.

„Nii mulle postkontorist öeldi. Küsiti, kas soovin lisateenusena võimalust saadetise teekonda jälgida ja anti mõista, et kui ma ei jälgi, võib pakk kiiremini kohale jõuda," rääkis Victor.

Selgub, et lihtsaadetisena teele pandud postipaki puhul ei vastuta selle kadumise eest keegi. Seda hoolimata tõsiasjast, et teenuse eest on raha makstud, kuid teenus on sisuliselt osutamata jäänud.

Paki sisu, mille Victor teele pani, maksis hinnanguliselt 30-40 eurot, mis pole läkitaja sõnul suur kaotus, kuid asi on tema hinnangul põhimõttes. „Kuidas saab postifirma endale lubada seda, et pakk kaob ja neil pole õrna aimugi, kus see seisma jäi või kus tehti viga?" küsib Victor nördinult. Tänaseks pole noormees niivõrd nördinud selles, et pakk läks kaduma ja selle peale kulus raha, vaid Omniva suhtumises juhtunusse.

Seotud lood:

Ka Eesti tarbijakaitseamet ei saanud Victorile abiks olla. Rumeeniasse paki läkitanud Omniva kliendile olla amet öelnud, et kuna teenus katkes väljaspool Eesti piire, ei kuulu see nende pädevusse. Kuid väheolulisem pole see, et tarbijakaitseametist öeldi Victorile, et amet ei tegelevat üldse postiteenuste järelvalvega.

Omniva: korvame postikulud

Omniva jaevõrgu juhi Eve Vuksi sõnul on iga kaduma läinud saadetis ettevõtte jaoks murettekitav. „Kuigi saadetiste kadumist tuleb erinevatel põhjustel aeg-ajalt ette igas postiettevõttes, on sellised juhtumid siiski pigem erandlikud," leiab Vuks.

Omniva nimel palub Vuks Victorilt vabandust ka selle eest, kui klienditeenindaja tõesti sellist nõu andis, et kiirema kohalejõudmise nimel tuleks kasutada lihtkirja teenust.

„Kindlasti ei saa lihtkiri olla kiirem kui tähitud kiri või mõni muu registreeritud teenus, näiteks kullersaadetis. Oluline on ka see, et ainult registreeritud saadetise puhul on võimalik jälgida saadetise teekonda ning väärtusliku saadetise puhul see soovi korral kindlustada," toonitab Vuks.

Lihtkirja teenuse puhul on tegu sama teenusega, mis kirjakasti pandava kirja puhul ning selle teenuse reeglid on ühesugused kõikides maailma postiettevõtetes. Lihtkirjade puhul ei registreerita saadetise infot üheski punktis ja seega pole paraku võimalik seda ka jälgida ega tuvastada, millises teekonna osas saadetis kaduma läks; kas jõudis sihtriiki ja saaja postkasti või mitte.

„Kuna pole võimalik kindlaks teha, kelle vastutusalas saadetis kaduma läks, siis vastavalt Ülemaailmse Postiorganisatsiooni reeglitele sellise saadetise kaotsimineku korral hüvitist ei maksta. Seetõttu sobib antud teenus eelkõige siis, kui saadetis on pigem väheväärtuslik ja oluline on võimalikult soodne saatekulu," selgitab Vuks.

Antud juhul teeb Vuks erandi ja hüvitab kliendile paki saatmise kulu, et tema ebameeldivusi pisutki korvata.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare