ONOFFist tellitud külmkapp saabus vigastustega, pood ei nõustunud seda tagasi võtma

 (47)
Sikupilli kaubanduskeksus
Foto: Taavi Arus

Elektroonikapoest tellitud külmik jõudis kohale vigastustega, milles pood süüdistab klienti.

Klient tellis ONOFFi e-poest Electroluxi külmkapi, mis maksis 429 eurot. DPD kuller, kes külmiku kohale toimetas, väitis, et klient pole tellinud esimesele korrusele toomise teenust ja viis külmiku esimesel korral tagasi. See väike lisateenus olla ONOFFil jäänud tellimata.

Seejärel pidi klient uuesti kojuveo tellima, sel korral koos tuppaveoga. Külmiku lahtipakkimisel selgus, et korpus ja käepide on vigastatud. Külmiku tellinud kliendi sõnul olla külmkapp pakendatud pappi ja musta kilesse ehk mitte originaalpakendisse.

Klient soovis lepingust taganeda, ONOFF nõuet ei rahuldanud, kuna külmkappi oli kaks päeva kasutatud (hoitud vooluvõrgus). ONOFF väitis, et 14-päevane tagastusõigus kehtib ainult siis, kui toodet ei ole kasutatud.

Ka lisas pood, et kui klient soovib külmiku tagastada, tuleb tal kompenseerida transpordikulud. Klient sellega ei nõustunud ja pöördus tarbijavaidluste komisjoni.

ONOFF: külmik oli terve

ONOFF on tarbijavaidluste komisjoni lahendi kohaselt veendunud, et pani teele korralikult pakitud ja terve külmiku. Pood toonitab, et igal kliendil lasub kohustus kauba saabudes selle heas seisukorras veenduda. Kõik vigastused tuleb fikseerida kulleri juuresolekul.

ONOFF ei saa vastutada paigalduse ajal tekkinud vigastuste eest. Pood keeldub tagasi võtmast kasutatud toodet. Kui toode on kahjustatud, ei oleks tohtinud seda ka sisse lülitada või kasutusele võtta. Kahjustused saavad tekkida vaid toote paigaldamisel, kui külmkapil ei ole enam ümber kaitsvat kilet, on ONOFF veendunud. ONOFF lisas, et ka DPD kinnitab kauba korrektset välimust ja seda, et pakend oli täiesti terve ja vigastusteta.

Seotud lood:

Klient omakorda ei nõustu ONOFFi selgitustega. Klient infotmeeris ONOFFi kohe selles, kui selgus, et külmkapp on vigastustega. Klient lisas, et nägi, kuidas veoautos oli külmkapp laaditud pikali asendis ning arvas, et sellisel viisil transportimine võis põhjustada ka nimetatud vigastuste tekkimise.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus

Kuna vaidlus on selles, kas külmkapil olevad vigastused on tekitatud kliendi poolt või olid need olemas kauba üleandmisel, toonitab komisjon, et klient tõendas, et vigastused ilmnesid pakendi avamisel fotodega. Nendega teavitas ta ka kauplejat. ONOFFI väitel pidanuks klient koos autojuhiga külmiku üle vaatama.

Tarbijavaidluste komisjon sellega ei nõustu: kuna ostjal ei ole ülevaatamise kohustust. Ostetud külmkapi ülevaatamise kohustus on ainult müüjal. Ka ei nõustu komisjon sellega, et klient ei tohtinuks külmkappi sisse lülitada ja ei saa seetõttu enam lepingust taganeda.

Klient lülitas selle tööle, et veenduda selle kasutuskõlblikkuses. Külmik oli sisse lülitatud vaid kaks päeva. Külmiku sisselülitamisega ei vähene selle väärtus. Tarbijal lasub kohustus hüvitusele ainult siis, kui ta kasutab seadet muul viisil, kui seda on ette nähtud kasutada.

Komisjonile ei ole esitatud usaldusväärseid tõendeid, et külmikul olevad vigastused on põhjustatud kliendi poolt. Juba pakendi avamisel oli näha vigastuste olemasolu. Seega ONOFFi väited, et vigastused said tekkida vaid külmiku paigaldamisel, on jäänud paljasõnaliseks.

Komisjon otsustas, et kliendi nõue tuleb rahuldada ja ONOFF peab külmiku raha tagastama.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare