Õppetund teistele: kuidas ma enda teadmata Facebookis 600 eurot raiskasin?

 (36)

Õppetund teistele: kuidas ma enda teadmata Facebookis 600 eurot raiskasin?
Foto: Vida Press

Blogi "Sekeldusi siit ja sealt" autor Liisa Nurmela jagas oma lugejatega vahejuhtumit, mille käigus tema Facebooki konto häkkerite ohvriks langes.

Olen MTÜ juhatuses ning haldan firma rahalisi vahendeid. Seetõttu on ka minu võimuses kasutada raha Facebookis enda lehele tasulise reklaami tegemiseks. Reklaami eest maksmine on lihtne – sisestad Facebooki oma pangakaardil oleva numbri, CVV-d ja igasugused muud andmeid.

Sellest ajast peale seisavad mu andmed Facebooki Ad manageris (reklaamide manageerija – toim.) ja ootavad oma aega (kuna teen reklaami kindlal ajal). Usaldasin Facebooki pimesi – neil ju ometigi töötavad suured osakonnad kontode turvalisuse nimel.

13. juuni sõitsin bussiga koju, kui nägin telefonis Facebooki avades, et üleval ääres on kirjas, et You owe facebook 589 euros. Pahaaimatult ei pööranud ma sellele tähelepanu ning panin telefoni kinni.

Koju jõudes hakkas asi siiski kummitama, avasin uuesti telefoni ning seal see oligi Amount you owe is 589 euros. We are unable to charge it from your account. Please add new payment method.

Enda üllatuseks avastasin, et minu ühel lehel (mida ma pole aastaid kasutanud) oli käimas aktiivne reklaamikampaania! Selleks hetkes oli reklaamile kulutatud üle 1300 euro, millest üle 600 oli juba firma pangakontolt maha võetud ning facebook nõudis ülejäänule summale uut maksemeetodit.

Seotud lood:

Mis reklaam? Kes tegi? Kuidas tegi?

Minu isiklikule kontole oli sisse häkitud ning ühe mitteaktiivse lehel alt alustatud tasulist reklaami. Naljakaks teeb asja see, et see reklaam promos meigipintsleid. Sihtgrupp oli Taiwan (ja minu arvates oli reklaam ka taiwani keeles). Reklaami all olid ka kommentaarid taiwani keeles ning nendele oli vastatud ka minu lehe alt.

Kokkuvõttes oli minu kontole sisse häkitud ning kasutatud enda tootele (postitustele) reklaami tegemiseks, kusjuures raha häkkijad ei varastanud, sest pangakontolt läks raha Facebookile.

Lahendus?

Eesmärk oli raha tagasi saada. Guugledades sain teada, et selliseid olukordi on ka teistel juhtunud. Mõned oli raha Facebookilt tagasi saanud ja mõned mitte. Mina kavatsesin nendele nii kaua kirjutada, kui ma saan enda jaoks positiivse lahenduse.

Esmalt blokeerisin pangakonto (LHV-s saab seda edukalt läbi mobiilirakenduse teha). Hommikul esimese asjana helistasin panka ja sulgesin konto.

Olukorrast teada andes pidin tegema ka panka avalduse (Application to dispute a card transaction – toim.), et minu kontolt on maha läinud summad, mida ma pole autoriseerinud. Pank lubas omalt poolt asja uurida (minimaalne vastamise aeg oli kaks kuud) ja püüda raha tagasi saada.

Teiseks, kirjutasin Facebookile. Nelja erinevasse kohta. Üks läks õnneks ja vastati. Seletasin olukorra ära, saatsin pangaväljavõtted tõenduseks ning mind suunati järgmisesse osakonda, kus leidsin õiged inimesed probleemi lahendamiseks. Nende juures käis asi juba kiirelt. Paari päevaga tõestati, et mu kontole oli sisse häkitud ning maksti raha tagasi.

10 päevaga õnnestus mul kulutatud raha tagasi saada ning vaikselt ja turvaliselt oma eluga edasi minna. Siin on kõigile õppimiskohta, et hoida oma konto (ja ka raha) turvaliselt.

Näpunäited, kuidas enda kontot turvalisena hoida:

- Ära kliki kahtlaseid linke

- Vali unikaalne ja tugev parool

- Ära kunagi anna välja enda e-maili või parooli

- Logi sisse vaid kasutades aadressi www.facebook.com

- Uuenda veebilehitsejat regulaarselt

- Paigalda arvutisse viirusetõrje

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised