Sadu eurosid maksnud vaibal laiusid plekid ja murdumisjoon. Pood keeldus defekti tunnistamast

 (13)

Sadu eurosid maksnud vaibal laiusid plekid ja murdumisjoon. Pood keeldus defekti tunnistamast
Pilt on illustreeriv.Foto: Vida Press

Tarbijavaidluste komisjoni pöördus klient, kes ostsis Kodustuudiolt vaiba, mis koju saabudes ja põrandale lahti rullides plekid ja murenemisjooned nähtavale tõi.

Möödunud aasta novembris 3x4 meetrit valge vaiba ostnud klient maksis selle eest 371 eurot ja 57 senti. Vaip väljastati kliendile Kodustuudio laost.

Kodus pakendi avamisel selgus, et vaip on defektiga - keskel oli pikk ja nähtav murd, mis oli nähtav mõlemalt poolt vaipa, vaibal oli ka plekk.

Klient teatas järgmisel päeval Kodustuudiole ilmnenud defektidest ja saatis fotod. Seejärel edastas pretensiooni ja seejärel viis nädala jooksul vaiba kauplejale tagasi.

Vaiba vastuvõtmisel teatas Kodustuudio töötaja, et tegemist on tehase praagiga ja raha tagastatakse.

Hiljem muutis kaupleja aga seisukohta ja teatas suuliselt, et kaupleja ei vastuta defektide eest. Tarbija soovis oma avaldusega tarbijavaidluste komisjonile müügilepingust taganeda ja tagasi saada ostuhinna 371,57 eurot.

Kodustuudio vastuväited: puudub tootmisdefekt

Kodustuudio keeldus kliendi nõude rahuldamisest ja väitis, et tootmisdefekti pole. Poe sõnul väljastas Kodustuudio kliendile korraliku vaiba, mida kinnitas kaupleja töötaja, kes ei märganud vaiba lõikamise ja väljastamise ajal sellel murde ega plekke.

Poe selgitusel ei saagi rullitud vaip murduda, seetõttu ei vastuta kaupleja pärast laost väljastamist selle eest. Kaupleja kinnitusel ei esine vaibal plekke, vaid tegemist on vaibakarva asetusest tingitud toonierinevusega, mis on antud tüüpi vaibale tavapärane nähtus.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus
Komisjon on seisukohal, et murdejooned pidi olema tekkinud enne vaiba pakkimist, kuna murdejooned ei kordunud vastavalt rullikeeramisele.

Antud juhul on probleem selles, et kaupleja ei näidanud tarbijale vaipa enne rullikeeramist ja pakkimist. Kauplejal lasub kohustus tõendada, et andis tarbijale üle korrasoleva vaiba. Kui kaupleja seda ei tõenda, kehib eeldus, et defekt oli vaibal olemas juba üleandmise ajal.

Tarbija nõue kuulub seega rahuldamisele. Seaduse kohaselt võib lepingust taganemise korral kumbki lepingupool nõuda tema poolt lepingu alusel üleantu tagastamist, kui ta tagastab kõik üleantu.

Taganemisest tulenevad kohustused peavad lepingupooled täitma üheaegselt. Tarbijavaidluste komisjoni otsus tuleb täita 30 päeva jooksul arvates selle tarbijakaitseameti veebilehel avaldamise päevale järgnevast päevast, selle tähtaja kestel peab kaupleja tagastama tarbijale 371,57 eurot.
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised