Telefonimüüja häbematus: kui lülitad katkise telefoni sisse, siis raha tagasi ei saa

 (65)

Katkised nutiseadmed
Katkised nutiseadmedFoto: Madis Veltman

Telefonimüüja keeldus kliendile vigase telefoni eest raha tagasi andmast, kuna ta oli selle korra sisse lülitanud.

Tarbijavaidluste komisjoni poole pöördus klient, kes oli ostnud endale Nutipoint.ee poest 600 eurose nutitelefoni LG V20.

Telefoni sisse lülitades aga selgus, et telefonil on osad funktsioonid blokeeritud ja puudub eesti keel. Pea kaks nädalat hiljem andis klient Nutipoint OÜ-le teada, et soovib lepingust taganeda ja oma raha tagasi saada.

Telefonimüüja keeldus kliendi soovi rahuldamast, kuna telefon oli juba korra sisse lülitatud. Samuti tõi müüja argumendi, et tegemist oli telefoniga, mida polnud laos, seega pidi selle kliendi jaoks eraldi tellima.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus
Seaduse järgi on inimesel õigus taganeda sidevahendi abil sõlmitud lepingust ükskõik mis põhjusel 14 päeva jooksul.

Tarbija vastutab tagastamisele kuuluva asja halvenemise korral asja kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest üksnes juhul, kui ta on asja kasutanud muul viisil, kui on vaja asja olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks.

Telefoni sisselülitamine on igati loomulik tegevus, et veenduda telefoni olemuses, omadustes ja toimimises. Komisjoni hinnangul puudus kauplejal seaduslik alus jätta taganemisavaldus rahuldamata. Kaupleja peab tarbijale hüvitama 600 eurot.
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised