4 auto hooldusega seotud müüti, mille uskumine röövib su rahakotist iga kuu korraliku summa

 (163)
Mootoriõli
Foto on illustratiivneFoto: Ilmar Saabas

Loetleme automüüte, mille uskumine tasub kiiremas korras ära lõpetada.

Mõned autohooldusega seotud müüdid võivad küll väga loogilised tunduda, kuid tegelikult lõppeb nende uskumine aja- ja rahakuluga, kirjutab Consumer Reports.

Müüt: Rehvirõhk peaks olema sama, mis rehvil kirjas
Reaalsus: Rehvil on kirjas maksimaalne rõhk, mitte ideaalne

Soovitatav rehvirõhk on autol tavaliselt kirjas juhiukse siseküljel või kütusepaagi luugil. Rehvide rõhku peaks kontrollima iga kuu tagant ja soovitatavalt enne, mitte pärast sõitu.

Müüt: Rehve peab vahetama alles siis, kui muster on kulunud minimaalse jääksügavuseni
Reaalsus: Rehve peaks vahetama juba enne mustri minimaalse sügavuseni kulumist

Ei tasu viimase hetkeni oodata. Talverehvide minimaalne jääksügavus on 3mm, kuid juhitavus võib halveneda juba 4mm juures. Seega tasub rehvivahetusele juba aegsasti ette mõelda.

Müüt: Automootoril peab laskma enne sõitmist soojeneda
Reaalsus: Uute autode mootorid soojenevad kiiremini, kui autoga sõita

Mida kiiremini mootor üles soojeneb, seda kiiremini saavutab see ka kõige parema efektiivsuse ja madalaima kütuseekulu. Samas ei tasu kohe pöördeid väga kõrgeks ajada, kui mootor veel soe pole.

Müüt: Mootoriõli peab vahetama iga 3500 sõidetud kilomeetri tagant
Reality: Pole kindlat kilometraaži

Õli peaks vahetama siis, kui auto näidikud seda käsivad või vastavalt auto kasutusjuhendi järgi. Kui vahetada õli sellest tihedamini, siis raiskad lihtsalt raha.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare