Arstid soovitavad: 4 moodust, kuidas algaval külmetushooajal haigussümptomeid leevendada

 (3)
Gripp ja nohu
Foto: Argo Ingver

Algaval külmetushooajal on kohane meelde tuletada, mida teha, et haigus kiiremini üle läheks ja enesetunne parem oleks, kirjutab Readers Digest.

Puhkus ja vedelik

Kõige olulisem on haiguse ajal lasta oma kehal piisavalt puhata. Puhkus annab kehale võimaluse infektsiooniga võidelda ja immuunsüsteemi taastada.

Lisaks tuleks meeles pidada, et taastumiseks tuleb ka piisavalt juua. Keha vedelikuvarude hoidmiseks võib lisaks tee joomisele süüa puuvilju, milles on samuti palju vett. Samuti soovitatakse süüa suppi.

Juua tasuks ka näiteks spordijooki, mis sisaldab elektrolüüte. Samas vältima peaks kohvi ja alkoholi, mis mõlemad viivad kehast vee välja.

Hoia pisikud endale

Gripp ja külmetusega kaasnevad piskud levivad väikeste piiskadega ka ümbritsevatele inimestele, mistõttu tuleks rahvarohkeid kohti pigem vältida. Lisaks tuleks pöörata tähelepanu käte hügieenile, et baktereid vähem levitada ja ringlusesse paisata.

Haigused levivad väikeste piiskadena, mis tekivad näiteks köhides, nuusates, aevastades ja ka rääkides. Näiteks inimestega suhtlemisel tuleb sellisel juhul abiks meditsiiniline näomask, et vähendada teiste nakatamist. Uuringud on näidanud, et sellise maski kandmine hingamisteede ees võib vähendada bakterite levitamist kuni 70 protsenti.

Seotud lood:

Käi sooja duši all

Haigena olles tekib kehale paratamatult higi ja palavikuga võib tekkida külma või kuuma tunne. Nende leevendamiseks on hea mõte käia vastavalt olukorrale sooja või jaheda duši all või minna vanni. Vannivette võib lisada näiteks mentooli, eukalüpti või teisi eeterlikke õlisid, et kogemus oleks mõnusam.

Eeterliku õli tilkasid on hea panna enne magama minemist tilgutada ka padjale, sest vähendavad sissehingamisel hingamisteede ärritusi. Nendeks puhkudeks sobivad hästi kaneeli, tüümiani, piparmündi, basiiliku, lavendli ja teepuu eeterlikud õlid.

Söö tervislikult

Tihti ollakse haiguse ajal väsinud ja unustatakse ära korralik söömine, kuid arstide sõnul on see väga oluline. Tervislik valik on süüa regulaarselt proteiinirikkaid toite, puu- ja köögivilju, et immuunsüsteem saaks normaalset talitust jätkata.

Eriti olulised on D- ja C-vitamiin. C-vitamiini saab tarbida kõige paremini puuvilju süües, kuid tavaline on ka C-vitamiini toidulisandi võtmine.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare