Elisa vea tõttu ei saanud päev otsa 112 helistada, firma jättis sellest teavitamata

 (22)

112
112Foto: Siim Solman

Elisa võrguvea tõttu ei saanud jaanuaris nende kliendid päev otsa hädaabinumbrile 112 helistada, mistõttu jäi kiirabi ja politseiga ühendus saamata 151 hädalisel ning lisaks ei teavitanud ettevõte sellest nõuetekohaselt ei riigiasutusi aga avalikkust.

24. jaanuaril kell 9.50 kuni 18.45 numbril 110 või 112 helistanud Elisa kliendid kuulsid häirekeskusega ühenduse saamisel asemel telefonist teadet, mis ütles, et vastav number ei ole kasutusel, kirjutab Geenius.

Vea avastas samal päeval alles kell 18.24 siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus (SMIT), mis sellest Elisat teavitas ning Elisal kulus seejärel 20 minutit, et viga parandada.

Riigi infosüsteemi ameti (RIA) küberturvalisuse teenistuse juht Uku Särekanno sõnas, et rike puudutas vaid Elisa keskjaama poolt teenindavaid kliente, sealhulgas ka välismaa operaatorite kliente, kes olid Eestis Elisa võrgus, rike ei puudutanud tavatelefoniteenuste kliente ega Elisa teise keskjaama poolt teenindavaid kliente.

Kuna Elisa näol on tegu elutähtsate teenuste osutajaga, siis oli neil RIA teatel kohustus vea ilmnemisel sellest RIAt kohe teavitada, seda aga ei tehtud.

Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski sõnas, et avalik teavitus jäi tegemata protsessiliste puuduste tõttu, mis on tänaseks kõrvaldatud.

Refereeritud artiklit loe täismahus Geeniusest.

Loe veel

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare