Järjekordne odavlennufirma pankrotis: kas ja kuidas saada oma raha tagasi?

 (10)
LENNUJAAM
LENNUJAAMFoto: Karin Kaljuläte

Oktoobris teavitas juba teine odavlennufirma oma pankrotist. Lisaks oktoobri alguses lennud peatanud lennufirmale Primera Air on oma tegevuse lõpetanud ka Küprose lennufirma Cobalt Air.

Möödunud nädalal avalikustas lennufirma, et peatab oma tegevuse ning maksab ettevõttele veel alles jäänud vahenditega töötajatele saamata jäänud tasud. 23 eri sihtkohta lennanud ettevõte andis tööd 200 inimesele.

Lennufirma esindajad teatasid, et hoolimata suurtest pingutustest hoida lennufirmat töös ei olnud enam võimalik likviidsusprobleemide tõttu kindlustada pika-ajalist ettevõtte rahastamist.

Mis saab aga reisijatest, keda lennufirma pankrot puudutab? Lennuhüvitisettevõtte Skycop juhi Marius Stonkuse sõnul ei ole reisijate õigusi puudutava määruse 261/2004 kohaselt lennufirmal kohustust pankroti korral reisijatele kompensatsiooni maksta.

Küll aga on reisijatel tema sõnul võimalus esitada nõue lennupiletitele kulutatud summa tagasisaamiseks. Stonkus toob välja võimalikud viisid raha tagasisaamiseks:

„Reisijad, kes soetasid piletid krediitkaardiga saavad paluda esitada pangal nõude raha tagasimakseks teenuse eest, mida ei ole osutatud. Kui reisija oli jõudnud juba hankida reisitõrkekindlustuse, siis tasub igaks juhuks kontakteeruda oma kindlustajaga – teatud reisikindlustused katavad ka pankroti tõttu tühistatud või häiritud lennust tekkinud kahju,“ sõnas Stonkus.

Stonkuse sõnul võib abi võib olla ka BSP (Billing and Settlement Plan) süsteemist, mis vahendab reisibüroode ja lennufirmade vahelist andmete ja raha liikumist.

„Ka selle abil võib olla võimalik saada tagasi lennupiletitele kulunud summa. Kõik aga oleneb kohalikust pankrotiseadusest, seega tuleks täpsema informatsiooni saamiseks pöörduda reisibüroo poole,“ sõnas kompensatsiooniettevõtte Skycop juht.

Euroopa Komisjoni andmete kohaselt võib kannatada lennufirma maksejõuetuse tõttu perioodil 2011-2020 0,07% reisijatest.

„Nende reisijate probleemide lahendamiseks on kaalutud luua tagatisfond, kuid Rahvusvahelise Lennutranspordi Ühenduse IATA väitel on tegu väikese probleemiga ning selle lahendamiseks loodavale fondile kuluv meeletu töö ei tasuks end ära,“ lisas Stonkus.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare