Kas petturilt raha kätte saamiseks peabki alati kohtusse minema?

 (10)
Või piisab ka tarbijavaidluste komisjoni otsusest?

TARBIJAKAITSEAMET
Foto: Arno Mikkor

Mitu kasutatud autode müüja ALM Invest klienti on rääkinud enda katsumustest saavutada kohtus võit, et vigase auto eest hüvitist nõuda. Tarbijakaitseamet vastab, kui tihti tegelikult tarbijavaidluste komisjoni otsustest kõrvale hiilitakse ja asi kohtu sekkumist vajaks.

Kasuliku toimetusele rääkisid oma loo Leena ja Rein, kes on kasutatud autosid müüva firmaga ALM Invest sunnitud kohut käima, et saada hüvitist katkisena müüdud auto eest. Leena saavutas küll tarbijavaidluste komisjonis võidu, ent sellest paraku seaduse ees ei piisanud, et tarbijale tekitatud kahju ettevõttelt välja nõuda.

Nii Leena kui Rein pöördusid kohtu poole. Leenat ootab kadalipp veel ees, Rein on saanud kaotuse maakohtus ja võidu ringkonnakohtus, ent kardab, et ALM Invest kaebab otsuse edasi riigikohtusse.

Kuna ALM Investile mõjub tarbijavaidluste komisjoni otsus veidi kui hane selga vesi ning kliendid ei ole loodetud lahenduse vilju saanud nautida, uurisime tarbijakaitseametilt, kui tihti ettevõtted tegelikult komisjoni ettekirjutusi järgivad.

Seotud lood:

Tarbijakaitseameti kommunikatsioonieksperdi Pille Kalda sõnul esitasid tarbijad 2016. aastal tarbijavaidluste komisjonile 2804 avaldust.

Laekunud avaldustest menetlusse võeti 1080 ja komisjoni otsusteni jõudis 528 vaidlust. "Ülejäänud juhtudel lõpetati vaidlused kas komisjoni pädevusest väljumise, avalduse tagasivõtmise, nõude rahuldamise või poolte vahel kokkuleppe saavutamise tõttu," lisas Kalda.

Täitmata otsuste arv 2016. aastal oli 83, mis on vähem kui üks viiendik otsustest. See lubab arvata, et pigem kuuluvad ALM Investiga seotud juhtumid vähemuse hulka.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised