Kevadväsimus kimbutab? 3 näpunäidet, mida selle peletamiseks kasutada

 (2)

Väsinud
Foto: Tiit Blaat

Päevad lähevad pikemaks ja valgemaks, aga kevadväsimusest ei saa mõned inimesed üle ega ümber. Siin on paar näpunäidet, kuidas seda peletada.

Yle.fi vahendab Soome terviseinstituudi professori Timo Partoneni sõnu, kes räägib, et kevadväsimus on reaalne asi, mis mõjutab üle 30% soomlastest igal aastal.

"Samas on kevadväsimus ja depressioon kaks eri asja. Kevadväsimus seisneb selles, et sa oled väsinud, aga depressioonil on rohkem sümptomeid nagu tujukõikumised, melanhoolia ja kerge ärrituvus," selgitas ta.

Partonen jagab kevadväsimus peletamiseks mitu nippi.

Esiteks peaks üle vaatama, palju sa öösel magad. "Kuna päevad lähevad aina valgemaks, siis lähevad ka inimeste päevad aina pikemaks. Uni muutub lühemaks ja ebaregulaarseks," märkis Partonen. "Kevadel langeb kehas unehormooni melatoniini tase ja õnnehormooni serotoniini tase tõuseb."

Tavaliselt vajab täiskasvanud inimene kuus kuni üheksa tundi und ööpäevas, kuid mõned saavad isegi vähemaga hakkama.

Partonen soovitab ka hakata pihta regulaarse trenniga ning tasakaalustatud toitumisega. See tähendab, et kohvi ja energiajookide joomine võiks jääda väsimuse peletamiseks tahaplaanile.

Oluline on hoida toitumine regulaarsena ning mitte üle süüa ega ka üleliia nälga tunda. "Kui söögikordade vahel on liiga pikk aeg, muutub inimene uniseks," märkis toitumisspetsialist Leena Putkonen

Kevadväsimus ei kesta igavesti. Partonen märgib, et maikuust tunnevad paljud inimesed ennast juba värskena.

Kas kinnitad bussis turvavöö?
Auhinnaks on kardisõidu pakett 5-le LaitseRallyPargis. Tallinnast sõidutab Laitsesse
edasi-tagasi Go Bus. Auhind kehtib kasutamiseks kuni 31.08.


Tänud vastamast ja head loosiõnne!
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare