Miks McDonald's oma firmaroa retsepti muutis ning miks pole see sugugi tervislikum?

 (4)
Miks McDonald's oma firmaroa retsepti muutis ning miks pole see sugugi tervislikum?
Foto: Vida Press

Maailma suurim kiirtoidukett McDonald's arvas, et teeb õiget asja, kuid selgub, et välja kukkus hoopis vastupidine.

Kanada ajakirjanik Malcolm Gladwell avalikustas selle, miks McDonald'si friikartulid ei maitse enam nii hästi, kui vanasti - nende kuldajal, 90ndatel.

Kuigi McDonald'si parim eesmärk oli tuua oma klientideni kõige kvaliteetsemat toodet ja maitset, saavutati muutusega friikartulite „papine maitse", iseloomustab Gladwell.

„Nad lõid maailma kõige parema friikartuli. Ning siis viskasid nad selle prügikasti," ütleb ta.

Gladwell kirjeldab oma kõige esimest friikartuli maitsmist siis, kui oli 13-aastane. See oli aastal 1992. Nagu paljud meist, tundis ta „kartuliriba, mis oli väljast krõbe ning suussulavalt pehme seest".

„Täpselt siis andsin ma oma südame McDonald'sile," ütles Gladwell. „Ning siis otsustas McDonald's mu südame murda."

Mees asus uurima, miks McDonald's teda „reetis". Selgub, et põhjuseid on rohkem kui üks.

Kiirtoiduhiid muutis friikartulite retsepti 23. juulil 1990. aastal ning pole sellest ajast saadik kordagi tagasi vaadanud ega pidanud vajalikuks friikartulite retsepti uuesti kohendada.

Kõik juhtus tänu Phil Sokolofile, kelle südameatakk 1966. aastal tegi mehest „madala kolesteroolisisaldusega dieedi tõekuulutaja".

Pärast südameatakki muutis 43-aastane Sokolof toitumiskurssi täielikult. „Ma olin rasvase hamburgeri kooli õpilane 43 aastat," kirjutas Sokolof 1991. aastal.

Järgnevatel aastatel kulutas mees 3 miljonit oma enda raha selleks, et rahastada ajalehtede reklaamipindadel „tõe kuulutamist" sellest, et McDonald's mürgitab Ameerikat ja ülejäänud maailma. Ta lõi rahvusliku südametervise liikumise 1985. aastal ning veenis McDonald'sit oma menüü toodete retsepte muutma nii, et neis oleks vähem rasva ja kolesterooli.

Sel ajal küpsetas McDonald's üle kogu maailma friikartuleid loomses rasvas. Sokolof avaldas terve lehekülje suuruse reklaami, mis ähvardas kiirtoiduketti ja inimesi hirmutava pealkirjaga „Ameerika mürgitamine", süüdistades McDonald'sit friikartulite müügis, mis sisaldavad ebanormaalselt palju rasva.

Kiirtoidukett eitas kuulujutte ning väitis, et süüdistused on alusetud ja ebaõiglased ning hirmutavad inimesi täiesti teenimatult.

McDonald's andis sõjas alla 23. juulil 1990. Sellele sammule järgnesid ka paljud teised kiirtoiduketid. Wendys, Burger King jne. Seda tehes muutus aga McDonald'si üks nn firmaroog täielikult. Muutus see, mille pärast McDonald's üldse kuulsaks sai. McDonald'si friikartulitest said keskpärased friikartulid.

Tänaseni frititakse McDonald'si friikartuleid taimsete õlide segus.

McDonald's aeti nurka, kuid tagantjärele kahtlevad paljud toitumisspetsialistid, kas taimerasvas friikartulite frittimine on ikka tervislikum kui loomarasvas.

Allikas: news.com.au

Kas pidevad allahindlused kauplustes tunduvad Sulle usutavad?
Vasta küsimusele ja võida 300€ ISKU kinkekaart!


Tänud vastamast ja head loosiõnne!
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare