Oled hommikuti ärgates unine? Viis asja, mida enne uinumist vältida, et hommikul puhanud olla

 (5)
Magamine
Foto on illustratiivne.Foto: Argo Ingver

Pole saladus, et paljud inimesed magavad järjest halvemini välja, tihti mõjutab seda äratuskella edasilükkamine. Terviseekspertide sõnul on kindlad põhjused, millest oleneb une kvaliteet ja hommikune väljapuhkamise tunne, kirjutab The Insider.

Söök ja jook õhtul

Toitumisnõustaja Vanessa Rissetto sõnul tuleks õhtul olla ettevaatlik rasvaste, vürtsikate ja hapude toitude söömisel, sest need võivad tekitada ärritust ning mõnedel inimestel kõrvetisi. Hommikune enesetunne on tema sõnul kindlasti parem, kui õhtune söögikord ei jää eriti hilja peale ja rasvaseid ning tugeva maitsega toite pigem vältida.

Lisaks tuleks vältida mõnesid jooke enne magama minemist. Pole vahet kas juua enne magama minekut hulgaliselt karastusjooke või teed, kindlasti mõjutab see meie und. Kõige loogilisem, mida vältida on kofeiini sisaldavad joogid. Kuid samaväärselt ärritav võib olla rohke gaasilise joogi joomine, mis mõjutab tualetis käimist ja võib keset ööd üles äratada.

Samuti mõjutab rahulikku und enne magama minemist õhtul alkoholi tarbimine. „Alkohol mõjutab keha selliselt, et takistab sügavasse unefaasi jõudmist, kui keha puhkab kõige rahulikumalt. Samuti võib alkohol takistada üldiselt magama jäämist," sõnas Risetto.

Ravimite võtmine õhtul

Osad ravimid võivad mõjutada hommikust unisust, kui neid õhtul võtta. Selliselt mõjutavad unisust ravimid, mis sisaldavad antihisamiini, mida leidub näiteks allergiaravimites ning valuvaigistid, mis võivad samuti hommikust enesetunnet mõjutada.

Seotud lood:

Kasutad voodit muudeks tegevusteks peale magamise

Kui kasutada voodit peale magamise muudeks tegevusteks näiteks teleka vaatamine või arvutis töötamine, võib see samuti une kvaliteeti mõjutada. „Kui me tegeleme voodis muude tegevustega, siis tekib seos just selle tegevuse ja voodi vahel, mitte magamisega," rääkis kliinilise une spetsialist Martin Reed.

Reed rääkis, et kui teeme voodis tööd või vaatame voodist televiisorit, siis tekib ajul arusaam, et see koht ongi nendeks tegevusteks mõeldud. „Meile on kasulik, kui voodisse minnes tekib ajul seos kohe magamisega ja siis puhkame me paremini ka hommikuks välja," tõdes ta.

Õhtune rutiin peaks rahulikum olema

Kui minna voodisse ilma, et päevategevused ja töömõtted on veel peas, võib see segada ka uinumist. Reedi sõnul võib pärast väsitavat tööpäeva olla esimene mõte voodisse magama minemisest, kuid tegelikult tuleks enne magama minemist päevamõtted rahulikult peast minema lasta.

Selle asemel tuleks eksperdi sõnul teha enne magama minemist midagi lõdvestavat ja lõõgastavat, mis aitab päeva ja töömõtted peast ära saada. „Tuleks veenduda, et kõik järgmise päeva toimingud on üles kirjutatud, et need ei hakka magama jäämise hetkel segama," soovitas Reed.

Telefoni voodisse kaasa võtmine

Enne mobiiltelefone ei võtnud keegi voodisse enda telefoni kaasa. Nüüd võtame me tihti telefoni kas voodi kõrvale või voodisse kaasa. Paratamatult võib osadel tekkida mõte lugeda näiteks töö e-kirju või veeta enne magama jäämist aega sotisaalmeedias.

Telefonidega tekib probleem sellest, et need kumavad sinist valgust ning kiusatus kirjadele või sõnumitele vastata segab uinumist. „Kui telefon on käeulatuses võib tekkida kiusatus kontrollida seda ka magamise ajal ning see põhjustab ärevust," hoiatas Reed.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare