Pangad vastavad: kas krediitkaardipettuse korral saab igal juhul raha tagasi ja kuidas kelmidest hoiduda?

 (4)

Pangad vastavad: kas krediitkaardipettuse korral saab igal juhul raha tagasi ja kuidas kelmidest hoiduda?
Foto: Vida Press

Viimase aasta jooksul on Kasuliku toimetuseni jõudnud mitme inimese mure, kel on mõne veebilehe kaudu krediitkaardi andmed lekkinud ja raha kontolt kadunud. Uurisime pankade käest, kui tavaline see on ja mida inimesed ise saavad ette võtta, et petturitest hoiduda.

Swedbanki igapäevapanganduse juht Kai Voore sõnul tuleb olukordi, kus klient pöördub panga poole seoses sellega, et ta on avastanud oma kontol mõne kahtlase kaarditehingu, aeg ajalt ette, kuid õnneks ei ole selliste pöördumiste arv viimasel ajal suurenenud.

"Kui inimene avastab kontol tehingu, mida ta ise teinud ei ole, tuleb sellest kohe pangale teada anda ja kaart sulgeda. Kui inimesel puudub igasugune seos vaidlustatava tehinguga, siis üldjuhul saab ta kogu raha tagasi, kuid see võib olla aeganõudev, kuna kliendi avalduse alusel edastatakse raha tagasinõue vastaspangale, kes juhtumit edasi menetleb," ütles Voore.

SEB kommunikatsioonijuht Julia Piilmann kinnitas, et panga andmetel ei ole pettuste arv märkimisväärselt suurenenud. "Kahjuks aga ei saa öelda, et nende arv on ka vähenenud, sest mida lihtsamad ja mugavamad on teenused, seda suuremad on riskid. Samuti saame täheldada Eestis krediitkaartide populaarsuse kasvu viimastel aastatel."

Kaardiomanik saab omalt poolt ka siiski palju ära teha, et ennast kaardipettuste eest kaitsta. Pangad soovitavad:

Seotud lood:

• Hoia kaardi limiidid optimaalsena ning sea nt päevalimiit, mis vastaks reaalsele vajadusele.

• Kaupluses või teenindusasutuses kaardiga makstes ole alati juures, kui kaarditehingut tehakse. Ära luba teenindajal nt viia oma kaarti tagaruumi.

• Ära sisesta oma kaardi andmeid tundmatule lehele kaupmehe tausta kontrollimata. Selleks tasub näiteks googeldada poe nime, küsida oma tutvusringkonnast, kas keegi on sellelt veebilehelt midagi ostnud või lugeda foorumitest ostjate tagasisidet.

• Iga usaldusväärse e-poe lehel peab olema põhjalik info kaupmehe kohta. Veebilehel peab kindlasti olema kirjas ettevõtte nimi, asukoht, e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu saab probleemide puhul pöörduda.

• Kodulehel peab olema toodud kauba tarneinfo ja tagastamise tingimused. Kui need andmed veebilehel puuduvad, ei tasu kindlasti ostu sooritada.

• Kaalu, kas pakkumine on usutav. Samuti peaks olema ettevaatlik ebausutavalt heade pakkumistega. Kui huvipakkuva kauba eest küsitakse tavahinnast kordades väiksemat summat, on see reeglina halb märk.

• Kui klient puutub kokku väärtehinguga, tuleb kaart kiiremas korras blokeerida. Väärtehingud on võimalik vaidlustada internetipangast.

• Mõnede tagasinõuete korral aga on vajalik täiendav suhtlus kaupmehega. Seda eelkõige juhul kui klient on ise antud kaupmehe veebilehele varasemalt kaardiandmed registreerinud, kaardiga teenuseid taganud vms. Klientidel palutakse pidada hästi meeles, mis kodulehtedel on nad enda kaarte registreerinud. Kõige parem on pidada selliste veebide kohta kirjaliku märkust, nii et andmed ei unune ka aasta pärast, isegi kui veebi ei ole tihedalt kasutatud. Praktika näitab, et inimesed tihti unustavad, kus nende krediitkaart oli registreeritud, ehkki sellist ülevaadet peab igaüks väga täpselt omama.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised