Põhjus, miks suvel lamellrehvidega sõitmine pole just parim idee

 (117)

Rehviliidu kampaania
RehvFoto: Ilmar Saabas

Kohe algab suverehvi hooaeg. Lisaks rändlindudele tulevad tagasi ka arutelud, kas lamellrehvidega jätkata või need, mis järgmiseks talveks enam piisavad ei ole, suvel lõpuni sõita.

Rehviring.ee juhatuse liikme Erkki Jõgi sõnul taandub kõik sellele, et mida kuumem ilm, seda kehvemaks muutub pehmest kummisegust valmistatud rehvide haardumine ning see muudab autosõidu ohtlikuks ja ettearvamatuks, kirjutab portaal Geenius.

Rehvitestidega on tõestatud, et talverehvidega sõitev auto pidurdades märjal teekattel kiiruselt 80 km/h (õhutemperatuur 11 -26°C), pikeneb pidurdusmaa täielikult pidama saamiseks suverehvidega võrreldes 4 meetrit, 100 km/h on pidurdusmaa juba kuni 6 m pikem.

Test kuival teekattel, pidurdades linnakiirusel 50 km/h on pidurdusmaa suverehvidega võrreldes 1,5 m pikem.

8 soojakraadi juures hakkab talverehvide pehme koostis tunduvalt kiiremini kuluma, väheneb manöövrite täpsus ning suureneb kütusekulu, mis tuleneb suuremast veeretakistusest.

Refereeritud artikli täisteksti loe Geeniusest.

Kas kinnitad bussis turvavöö?
Auhinnaks on kardisõidu pakett 5-le LaitseRallyPargis. Tallinnast sõidutab Laitsesse
edasi-tagasi Go Bus. Auhind kehtib kasutamiseks kuni 31.08.


Tänud vastamast ja head loosiõnne!
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare