PUUST JA PUNASEKS | Spetsialist paneb paika: just nii palju vett pead sa päevas tarbima, et tervis püsiks korras

 (45)
Värska Vesi
Foto: Anni Õnneleid

Internetis on erinevaid allikaid – kohati vasturääkivaid - , palju peaks inimesed päevas vett tarbima. Qvalitas arstikeskuse toitumisterapeut Maarja Randväli selgitab, palju peaks päevas vett tarbima ja milliste olude puhul kogust tõstma.

"Veevajadust saab arvutada lähtuvalt keskmisest energiavajadusest, mille välja selgitamiseks leiab veebist mitmesuguseid tööriistu ja valemeid. Keskmine veevajadus on inimesel 1ml kcal energia kohta. Näiteks kui inimene saab toidu ja joogiga kokku 2500 kcal, siis see peaks sisaldama 2,5 l vett. Arvesse võiks võtta ka asjaolu, et ainevahetuse käigus tekib lisaks juurde vett u 300 ml," ütles arstikeskuse toitumisterapeut Maarja Randväli.

"Veevajadus suureneb enamus juhtudel vaid suurema füüsilise koormuse kui ka palava ilma korral. Kindlasti peaks ka veejoomise osas arvestama tasakaaluga, st et liiga palju ega ka liiga vähe ole tervisele kasulik," selgitas Randväli.

Uuringukeskus Rait Faktum & Ariko uuris Neptunase vee tellimusel lapsevanematelt laste ja nende endi veetarbimise harjumusi, mille raames selgitati ühtlasi välja, palju inimesed tarbivat vett. Tulemused näitavad, et üldjoontes on inimeste veetarbimise harjumused Randvälja soovitustega kooskõlas, kuid suurema füüsilise aktiivsuse ja soojema ilmaga peaks tarbima vett veidi enam.

Täiskasvanute (kaaluga 63-91 kg) päevase vee tarbimise vajaduseks hinnatakse ligilähedaselt võrdselt 1.5-2 L (43 protsenti) ja 2-3 L (39 protsenti). Naised hindavad täiskasvanu vee tarbimise vajadust madalamalt kui mehed (2 ja enam liitrit vastavalt 41 protsenti ja 58 protsenti).

Veebiküsitlus viidi läbi perioodil 29.mai – 10. juuni 2018. Uuringu valimi alusesse kuulus 22 000 liiget, neist täpsemalt uuriti 300 lapsevanema eelistusi, kellel on 2-10 aastased lapsed. Uuring on esinduslik vastaja soo, vanuse, keele, elukoha tüübi ning omatavate laste vanuse lõikes.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare