Üllatav põhjus, miks ei tasu kunagi lennuki maandumise ajal plaksutada

 (136)

Foto on illustreeriv
Foto on illustreerivFoto: Hendrik Osula

Lennuki maandumise ajal plaksutamine tundub reisijatele tunnustusena pilootidele. Tegelikkus on aga see, et piloodid vihkavad reeglina plaksutamist, kuna see ei anna nende tööle adekvaatset hinnangut.

Pärast lennukiga õhus olemist on alati suur kergendus, kui raudlind lõpuks rattad maha paneb ja maandub. Kergendus on tihti nii suur, et kutsub lausa plaksutama. Kui sulle on oluline, et piloodid end hästi tunnevad, siis võiksid pigem plaksutamise vahele jätta.

Internetikeskkonnas Quora avaldas arvamust Boeing 737 kapten Scott Kinder, kelle sõnul on plaksutamine märk ignorantsusest.

"Ära isegi mõtle selle peale. Reisijail pole mingit aimu sellest, mis maandumisele eelneb, nii et kuidas saavad nad üldse teada, millise maandumise puhul plaksutada ja millise puhul mitte?" ütles ta.

Kinderi sõnul on tingimused maandumiseks niivõrd erinevad, et kuigi vahel tundub, et sujuvalt rataste mahapanek on parem maandumine kui valju pauguga laskumine, võib teisel juhul piloodi meisterlikkus hoopis suurem olla, sest maandumisel võisid takistavad tegurid olla.

Eriti hull on siis, kui hiljem reisijate suust veel märkuseid tuleb, näiteks: "See oli küll elu kõige halvem maandumine." Kust reisijad teavad, et piloot näiteks just risttuulega ei võidelnud, mis teeb maandumise äärmiselt raskeks?

Üks teine piloot Peter Wheeler kinnitas Kinderi juttu, öeldes, et plaksutamine ei tähenda professionaalse piloodi jaoks suurt midagi. "Reisijad ei saa otsustada selle üle, kui hea maandumisega oli tehnilises mõttes tegemist. Mõnikord on sujuv maandumine just kõige halvem asi, mida teha."

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
hint.mobile.error_no_name
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised