Und ei tule? Viis head nippi, kuidas keha magama "trikitada"

 (18)
Uni
Uni.Foto: Anni Õnneleid

Eks kõigil tuleb vahel ette öid, kus magama jäämine on lihtsalt põrgulikult raske. Need nõuanded aitavad hädast välja.

Väljaanne The Mirror jagab uneekspertide nõu, kuidas kiirelt magama jääda.

1. Hinga vasaku ninasõõrme kaudu

Seda meetodit kasutatakse joogas, sest see alandab vererõhku ja rahustab sind maha.

2. Proovi mitte magama jääda

Vastuoluline nõuanne, kuid psühhoterapeut Julie Hirst vannub, et see töötab. "Kuna aju ei suuda eituseid hästi töödelda, siis endale korrutades "ma ei jää magama" võib hoopis vastupidi mõjuda," väidab Hirst.

3. Pöörita oma silmi

Uneeksperdi Sammy Margo sõnul tasub proovida oma silmad kinni panna ja neid kolm korda pööritada. "Me teeme sama asja automaatselt siis, kui oleme magama jäämas ja see võib aidata kehal melatoniini eritada," rääkis Margo.

4. Meenuta oma päeva

Margo soovitab magama jäämiseks meelde tuletada, mis sa lõppenud päeval tegid ja seda vastupidises järjekorras. Selliste tavaliste asjade meenutamine aitab aju viia uneseisundisse.

5. Lase oma kujutlusvõimel lennata

Kujuta ennast ette kohas, et oled kohas, mis teeb sind õnnelikuks ja rahulolevaks. Samal ajal kujutle, et kasutad oma nägemis-, haistmis- ja kompimismeelt: näiteks nuusuta kuskil troopilises paradiisis lilli; kuula, kuidas ookeanivesi vastu paati loksub ja tunneta muru oma jalge all. Endale märkamatult oledki varsti sügavas unes.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare