Viis nippi, kuidas muuta burger tervislikuks ja toitainerikkaks lõuna- või õhtusöögiks

 (8)

Lögaburgeri test
Foto: Priit Simson

Suvine grillihooaeg ei ole just kõige taljesõbralikum periood, ent teatud võtteid kasutades on võimalik ka burgerist teha tõeline tervisetoit.

Consumer Reports toob välja viis nippi, mille abil on võimalik burger oluliselt tervislikumaks muuta.

1. Vali tervislik kukkel

Kui paned pihvi tavalise valge saia asemel hoopis seemnetega täisterakukli vahele, lisad sellega oma burgerile kasulikke kiudaineid. Teine nipp, kuidas kukli abil ülesöömist ära hoida, on välja lõigata kukli keskmine osa ja kasutada ülejäänud kaht poolikut burgeri jaoks - sul ei ole ju tegelikult nii palju saia pihvi ümber vaja? Keskmise kukli osa võid näiteks hommikul hoopis röstrisse panna.

2. Sega oma veiseliha millegi kasulikuga

Puhas tailiha on küll tervisele hea, aga puhas veiseliha võib tähendada, et su burger küpseb üsna kuivaks. Lisa pihvi hakklihasegusse näiteks kolmandiku võrra seeni, et muuta see mahlasemaks ja samas ka tervislikumaks. Köögiviljade fännid võivad lisada hakklihale ka näiteks riivitud porgandit.

3. Lisa hakitud ürte

Ilmselt oled kuulnud, et veiselihas tekivad kõrbemise tulemusel kahjulikud kantserogeensed ained, mis võivad tervisele hävitavaks osutuda. Selleks, et kantserogeensete ainete tekkimist peatada, soovitatakse lihale lisada näiteks hakitud rosmariini, tüümianit, pipart või küüslauku - see vähendab kahjulike ainete tekkimist 90 protsendi võrra.

Seotud lood:

4. Küpseta burger läbi

Toiduga levivad parasiidid on väga levinud ja selleks, et mitte veeta oma suve erinevate kõhuhädade käes vaeveldes, on mõistlik liha korralikult läbi küpsetada. Kõige turvalisem on kasutada lihatermomeetrit ja teha kindlaks, et liha küpseb ka burgeri keskel vähemalt 160 kraadini.

5. Panusta köögiviljadele

Burgeri lisandid on sageli see koht, kus kiputakse ebatervisliku toiduga liialdama. Loomulikult räägime siin rasvasest peekonist, juustust ja kastmest. Selleks, et mitte maha mängida kõiki pingutusi burgeri tervislikuks muutmisel, kasuta lisanditena hoopis köögivilju ja lahjemaid kastmeid.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised