Alkoholireklaam jõuab sinu postkasti vaatamata seadusemuutusele

 (12)
Alkoholireklaam
Alkoholireklaam reklaamlehes on lubatud ainult ilma hinnata.Foto: Kenno Soo

Kuigi 1. juunist jõustus reklaamiseaduse muudatus, mis piirab oluliselt alkoholi reklaamimist, on osad jaeketid leidnud võimaluse, kuidas siiski alkohoolsete jookide hind ja soodustused kliendile saata.

Kaval nipp kuidas seadust eirata ja alkoholireklaam ikka tarbijani jõuab, on see edastada e-posti teel.

„Vastus sellele, kas e-kirja teel edastatavad pakkumised on lubatud või mitte, peitub natuke kaugemal kui alkoholireklaami regulatsioonis. Oluliseks muutub küsimus, mis on reklaam ja mis mitte," kommenteeris Sotsiaalministeeriumi rahvatervise osakonna nõunik Triinu Täht.

Kliendi nõusolek määrab

Tähe sõnul annab selliselt edastatavatele pakkumistele Reklaamiseaduse §2 ja selle üle on järelevalveõigus Tarbijakaitseametil, kelle tõlgendustele Sotsiaalministeerium toetub. „Kui klient on andnud oma andmed käitlejale ehk nõustunud, et talle hakatakse kirju saatma, siis ei pea käitleja saadetisi kliendile reklaamiks," täpsustas Täht.

Erinevus on nõuniku sõnul selles, et kui on tegemist lauspostitusega, siis kvalifitseerub post reklaamiks ning sellisel juhul on hinna näitamine keelatud. Sellisel juhul ei ole vahet, kas see on saadetud tavalise postiga või e-posti teel.

Coop Eesti Keskühistu kommunikatsioonispetsialist Kaisa Pärna ütles, et elektroonilistele uudiskirjadele, mida kauplused oma püsiklientidele saadavad, seadusemuudatus ei laiene.

Seotud lood:

„Kuvame e-posti teel saadetavates uudiskirjades jookide hindu, kuid uudiskirjade regulaarsus käib kaasa Coopi iganädalaste sooduspakkumistega," täpsustas Pärna.

Sellise lahenduse näol ei ole kliendile Pärna sõnul siiski tegemist eriti mugava lahendusega, aga alkohoolsete jookide hindu ja nende sooduspakkumisi on kliendilehe lehitsejail toote juures asuva QR-koodi skaneerimise abil võimalik vaadata e-poest, mida seadusemuudatus ei piira.

Kõik reklaami ei edasta

Prisma Peremarket AS turundusjuht Liina Pärlin ütles, et Prismas võetakse jõustunud alkoholireklaami piirangut väga tõsiselt. „Oleme otsustanud seadust järgida nii otsepostis kui ka e-posti teel saadetavas uudiskirjas," lisas Pärlin.

Samuti kinnitas Selveri turundusjuht Triin Kaare, et Selver hetkel paberlehes ega e-posti teel saadetavate pakkumiste seas pakkumisi alkohoolsetele jookidele ei näita.

Kliendid nurinat edastanud pole

Pärlini sõnul on Prisma annavad kliendid uudiskirjade osas aktiivset tagasisidet ja kõige enam oodatakse teavet sooduspakkumisel olevate toodete kohta. „Alkoholi hindade mittekuvamine pole seni klientides mingit reaktsiooni - ei positiivset ega negatiivset - põhjustanud," ütles Pärlin.

Viimast kinnitas ka Kaare, kes sõnas, et alkoholipakkumiste puudumist ei ole kommenteeritud. „Hinnad on kliendile nähtavad e-Selveris ja edasine strateegia seadusemuudatuse valguses on otsustamisel," lõpetas ta.

1. juunist jõustunud reklaamiseaduse muutus piirab alkoholi välireklaami, reklaami sotsiaalmeedias. Keelatud on alkoholireklaam ajakirjade lisaväljaannete esi-ja tagakaanel ning happy hour ehk võimalus pakkuda mingitel tundidel alkoholi tavapärasest soodsamalt.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare