FOTOLUGU | Lennujaam kasvab igas ilmakaares: uus julgestusala, trammipaviljon, hiiglaslik parkla ning pikeneb ka lennuperroon

 (45)

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Täna avati Tallinna lennujaama lõunapoolse terminalihoone pikenduses uus julgestuskontrolli ala, mis on varasemaga võrreldes kaks korda suurem. Endine julgestuskontrolli ala suletakse ning sellel pinnal avatakse peagi uued poed.

Seega alates tänasest viiakse lennueelset julgestuskontrolli läbi terminali lõunapoolses otsas uutes ruumides. Varasema julgestuskontrolliga võrreldes on ruumi pindala kasvanud pea kaks korda ning kasutusele võetakse uued julgestuskontrolli liinid.

Lennujaama lõunapoolse terminalihoone laienduses on tänasest avatud uus julgestuskontrolli ala ehk rahvakeeli tuntud kui turvaväravad, millest tuleb läbi minna selleks, et pääseda oma lennu väravasse. Endine julgestuskontrolli ala suletakse. Foto: Rauno Volmar
Seotud lood:

Uute liinide pikkuseks on varasema 11 meetri asemel 17-20 meetrit, seega on reisijatel rohkem ruumi kontrolliks valmistumiseks ning asjade kokkupanekuks peale kontrolli. Kokku on võimalik kasutada viit julgestuskontrolli liini.

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Tegemist on paralleelliinidega, mis võimaldavad n-ö puhtalt kontrolli läbinud pagasil liikuda ühel liinil ning täiendavat kontrolli vajaval pagasil liikuda teisel liinil. See aitab oma pagasi korrektselt pakkinud reisijatel oluliselt aega säästa julgestuskontrolli läbimisel.

Uute liinide pikkuseks on varasema 11 meetri asemel 17-20 meetrit. Foto: Rauno Volmar

Ühe liini läbilaskevõime on ca 230 inimest tunnis, eeldusel, et reisijad on oma käsipagasi korrektselt pakkinud ning välja võtnud elektroonikaseadmed, vedelikud ning toiduained. Praeguste liinide läbilaskevõime on ca 120 inimest tunnis.

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Sarnased liinid on kasutusel ka näiteks Brüsseli lennujaamas, kuid Tallinna lennujaama liinid valmisid siiski rätsepatööna arvestades just Tallinna lennujaama eripärasid ning vajadusi. Väljuvate reiside alale kerkib suve jooksul ka uus kohvik sise- ning välisrõduga.

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Juuni alguseks valmisid lennujaamas ka VIP-külaliste teenindamiseks mõeldud ruumid, kogu VIP-kompleks koliti ühele tasapinnale, uue osa suuruseks on 343 ruutmeetrit.

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Lisaks olemasolevale kahele VIP-ruumile lisandus veel 2 uut VIP-ruumi, mida saab vajadusel poolitada, samuti avardus ka julgestuskontrolli ala. Kokku saab uues VIP-kompleksis korraga teenindada enam kui 150 klienti kuues erinevas ruumis.

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Täna avati autoliiklusele ka reisiterminali esine ülemine tasand ning pealesõit, mis lahendati ringristmiku ja estakaadiga. Lisandus ka täiendav taksode ooteala, kuhu mahub 40 sõidukit.

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Suvel jätkuvad veel tööd reisiterminali põhjapoolse otsa uue trammipeatuse ehitusel.

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Maha on saanud rööpad ning trammi kontaktvõrgu kandepostid.

Galerii, mis ühendab trammipeatust ja lennujaama terminalihoonet. Foto: Rauno Volmar

Trammipaviljon on ühendatud lennujaama terminalihoonega selliselt, et trammipeatusesse saabuja saab kuiva jalaga mööda eskalaatorteed terminali liikuda.

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Tramm sõidab lennujaama ja Hobujaama peatuse vahel ca 15 minutit.

Foto: Tallinna lennujaam

Tulevikus peaks lennujaama trammipeatus välja nägema seesugune.

Lennujaama esisele parkimisalale kerkib kolmekordne parkimismaja, mille valmides võimaldab lennujaam pakkuda kolm korda suuremale hulgale autodele parkimisteenust.

Lennujaama terminali lõunapoolse otsa madalam katuseosa ongi juurdeehitus, mis täna reisijate kasutamiseks avati ning kus asub ka uus julgestuskontrolliala. Foto: Rauno Volmar

Uude majja, mida hakatakse ehitama tõenäoliselt tuleva aasta algul, peaks mahtuma ligi 1000 autot.

Foto: Tallinna lennujaam

Selline näeb välja valmiv parkimismaja.

Praegune lennujaama hoone kannatab läbi lasta 3 miljonit reisijat. Kui reisijate arv kasvab, tuleb laiendada ka terminalihoonet ning see plaan on lennujaamal täna ka olemas.

Uuenenud lennujaam Foto: Rauno Volmar

Tallinna lennujaama taristu arendusdirektori Tõnu Mühle sõnul hakatakse terminali idapoolse ehk n-ö lennuperrooni hoone saba, kuhu külgedele lennukid reisijaid pardalevõtmiseks juurde sõidavad, projekteerimist ja kavandamist juba tuleval aastal ette valmistama. „Projekteerimine ja kavandamine puudutab nii idapoolse kui ka põhjapoolse, kuhu tekib trammipeatus, terminalihoone pikendamist," selgitas Mühle.

Foto: Tallinna lennujaam

Siit paistab lennujaama terminali idapoolne hoone, mida tuleb samuti reisijate läbilaskevõime parandamiseks pikendama hakata.

Foto: Rauno Volmar
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised