GRAAFIKUD | Miks Tele2 tegelikult müügikõned lõpetas? Statistika annab ühe võimaliku vihje

 (63)

TELE2
Foto: Mati Hiis, õhtuleht

Tehnilise järelevalve ameti statistikast selgub, et numbriliikuvuses on viimastel aastatel kaotanud enim Tele2, mis näitab muuhulgas ka seda, et müügikõned numbrite ülemeelitamiseks on olnud ebaefektiivsed.

Tele2 teatas hiljuti, et loobub mai lõpust müügikõnede tegemisest ja lubab keskenduda olemasolevate klientide personaalsemale teenindamisele.

Ka konkurendid kaaluvad nende kõnede lõpetamist.

Tele2 teatel näitavad uuringud, et enamik müügikõnesid saanud eestlastest suhtub neisse negatiivselt ning neid ei soovita saada.

Põhjus lõpetamiseks võib muuhulgas peituda numbriliikuvuse statistikas, mis näitab, et kõige ebaefektiivsemalt on numbreid üle meelitanud Tele2.

Möödunud aastal jäi Tele2 miinusesse suisa 7299 numbriga.

Seotud lood:

Viimase seitsme aastaga on enim mobiiltelefoninumbreid kaotanud Tele2. Vaid ühel aastal möödunud seitsme aasta jooksul jäi Tele2 numbriliikuvussaldo plussi. See oli aastal 2015, mil Tele2 õnnestus aasta lõpuks oma numbriportfelli piskuga – 28 numbriga – kasvatada.

Kõige efektiivsem numbrite endale napsaja on nende aastate jooksul olnud Elisa, kes on suutnud üle tuua tuhandeid numbreid. Nende aastate jooksul pole Elisa kordagi aasta lõpuks samas arvestuses miinusesse jäänud. Küll aga on numbreid kaotanud Telia.

Loe veel

Telia: müügikõned peaks seadusega reguleerima

Telia Eesti erakliendiüksuse juht Holger Haljand ütles, et mõne aasta eest tegi Telia vastava ettepaneku seaduse muutmiseks, et müügikõnesid saaks teha vaid inimese eelneva nõusoleku olemasolul ja et Eestis tekiks neutraalne ja keskne andmebaas, kuhu saab salvestada info kliendi nõusoleku kohta müügikõnede saamiseks.

"Telia peab õigeks, et müügikõne osas saaksid inimesed valida, kas nad soovivad neid kõnesid saada või mitte. Kui klient annab tagasisidet, et see on häiriv ja ta seda ei soovi, siis ei tohi seda teha. Täna saab küll keelduda oma teenusepakkuja reklaamist aga mitte teiste omadest, kuna sellele puudub vastav lahendus ja kokkulepped," märkis Haljand.

Kuna uuringud näitavad, et valdav enamik seda ei soovi, siis peaks Haljandi sõnul looma ühtse lahenduse, kus on vajalik kliendi eelnev nõusolek. "See ei puuduta pelgalt telekomi valdkonda, vaid säärane lahendus võiks olla kliendikeskne ja valdkondade ülene," ütleb ta.

Teiste teenusepakkujate klientidele tehtavad mittepersonaalsed kõned ja pakkumised on Haljandi sõnul ebaefektiivsed ja ka Telia kaalub nendest loobumist.

Elisa meediasuhete spetsialist Taavi Teder märkis, et ületulemise osas on alati üle poole Elisa klientides otsustanud siiski Elisasse jääda.

"Hetkel on Elisa suurema osa telemüügi teenindusest juba täna suunanud oma olemasolevale kliendile. Samas oleme juba ka uut olukorda analüüsimas ja täpsema tegevuskava paneme paika lähikuudel," vastas Teder küsimusele, kas Elisa jätkab müügikõnedega või mitte.

Tele2: müügikõned pole numbriliikuvusega soeses
Tele2 kommunikatsioonijuht Kertu-Kätlin Käis ütleb, et kuna Starman müüs seni oma teenuseid Tele2 mobiilse interneti kaudu, oli loogiline, et Elisa alla liikudes hakkasid nad kasutama Elisa internetti.

"See mõjutas nii meie klientide arvu kui käivet negatiivselt. Telemarketingi sulgemine ei ole nende tulemustega otseses seoses," kommenteerib Käis.
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare