Klickist ostetud nutitelefon kubises vigadest. Uus telefon andis täpselt samu veateateid

 (56)
Must reede 2016
Foto: Karli Saul

Digipoest Klick ostetud mobiiltelefon hakkas jupsima. Uus telefon oli samade vigadega. Klick keeldus lepingust taganemast.

Klient ostis Klickist mobiiltelefoni Sony Xperia M5, mis maksis 279,99 eurot. 22. juulil 2016 ostetud telefon tuli 24. oktoobril 2017 viia esimest korda parandusse MTTC Eesti OÜ-sse. Telefon hakkas suvalisel hetkel andma veateavitusi „System UI has stopped“ ega lasknud telefonis enam midagi teha. Ekraan vilkus ning ainuke võimalus telefon taas töökorda saada oli vajutada „Ok“ ning seade taaskäivitada.

2. novembril 2017 sai klient oma telefoni tagasi. Telefonil oli tarkvara viga, millele tehti uuendus. 12. detsember viis klient oma telefoni teist korda parandusse, kuna ilmnesid samad vead. Lisaks ei töötanud äratuskell korralikult vaid helises mõned minutid hiljem. Telefonil vahetati ära põhiplaat.

Selle aasta algul, 4. jaanuaril viis klient oma telefoni juba kolmandat parandusse. Tema sõnul ei toiminud sel hetkel telefoni peal olev valjuhääldi: kõne vestluspartnerid ei kuulnud tema juttu. T

11. jaanuar vahetati telefon uue vastu. Kuid 12. jaanuaril avastas klient, et uuel telefonil ilmnesid täpselt samad vead. Ekraanile ilmus sama vana tuttav veateade „System UI has stopped“ ning äratuskell ei töötanud normaalselt.

15. jaanuaril teatas klient soovist lepingust taganeda ning ostuhind tagastada.

1. veebruaril saab klient Klickilt vastuseks, et tarkvaraliste vigade puhul pole tegemist tootjapoolse veaga ning seoses sellega pole kahjuks nende hinnangul ka tagasiost põhjendatud.

Seotud lood:

Klicki vastuväited

Klick leiab, et kaebus on alusetu. Hoolduses kliendi poolt kirjeldatud viga ei asendustelefoni puhul ei tuvastatud. Tehti vajalikud tarkvara uuendused. Kuna tootjapoolseid vigu vahetustootel ei esinenud (jooksvalt tarkvaraliste uuenduste tegemine on kliendi kohustus), siis toote tagasiost ei olnud põhjendatud. Toode tagastati kliendile 2. veebruaril. Kui vahetustootel peaks garantiiajal tootjapoolseid vigu esinema, siis rahuldab Klick kliendi avalduse ja ostab toote tagasi. Hetkel on toode kliendi kasutuses ja töökorras ning seetõttu ei ole toote tagasiost põhjendatud, leiab Klick.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus

Garantiiajal esinesid telefonil olulised puudused ja klient teatas Klicki puudustest õigeaegselt. Kui seade ei vasta lepingutingimustele, võib ostja vastavalt seadusele nõuda müüjalt selle parandamist või asendamist.

Müüja võib parandamise asemel asendada asja lepingutingimustele vastava asjaga.

Telefoni parandati korduvalt, see ei õnnestunud. Seejärel asendati see uuega. Ka see ei läinud õnneks: ka uus telefon oli puudusega.

Viimasega kaasnes tarbijal lepingust taganemise õigus.

Vastavalt seadusele loetakse müüjat müügilepingut oluliselt rikkunuks ka siis, kui seadme parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul pärast talle lepingutingimustele mittevastavusest teatamist.

Vastavalt seadusele loetakse müüja oluliseks lepingurikkumiseks ka asja parandamise või asendamisega ostjale põhjendamatute ebamugavuste tekitamist. Kaupleja on lepingut korduvalt ja oluliselt rikkunud ning tarbija lepingust taganemine on seaduslik.
Vastavalt võlaõigusseadusele peab kaupleja tarbijale ostuhinna 279,99 eurot tagastama.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare