KOMMENTAAR | Eesti tarbija igapäevane väljakutse: kuidas vältida kaubanduskeskustes lähenevaid müügimehi?

 (306)
Lõunakeskuse uue osa avamine
Lõunakeskuse uue osa avamineFoto: Argo Ingver

"Tere, noormees, kes teile internetti pakub?" kõlab vali ja natuke isegi ehmatav hääl. "Telia," vastan mina. Konkureeriva internetipakkuja müügimees rõõmustab. Olen tal pihus.

Minu nö kodu-kaubanduskeskus on Kristiine keskus. Kui sinnakanti kolisin, nii umbes aasta tagasi, olid keskuses ainsaks tüütuseks Elisa ja LHV müügimehed. LHV omad väga ei seganud, nemad asusid kuskil keskuse taga nurgas, kuhu ise sattusin harva. Elisa paigutas aga ennast kenasti Prisma iseteeninduskassade juurde, kus siis aeglastele poekottidega ostlejatele väledalt läheneda. Valisid maksmiseks parempoolseima kassa, kus nende putka kõige lähemal? Ole valmis, väljudes ootab sind väike lühiintervjuu.

Tänavu sügisel on aga olukord keskuses muutumas kriitiliseks. Peauksest sisenedes tervitavad mind Telia esindajad. Prismast väljudes juba tuttavaks saanud Elisa näod. LHV müügimehedki aktivseerusid - nemad on nüüd tee peal, mis viib Prismast keskuse peaukseni. Nädal aega tagasi märkasin, et kanda on kinnitanud ka Luminori müügimehed.

Kui nad oma tööd perfektselt teeksid ja mind iga kord ära moosiksid, siis keskusesse sisenedes oleksin ma Elisa klient, Prismasse jõudes juba Telia oma, poest väljudes jälle Elisas ja koju jõudes saaksin taaskord Telia hüvesid nautida. Olukord on sarnane teisteski kaubanduskeskustes ja Kristiine keskus pole erand.

Seotud lood:

"Hei, sina seal, noormees telefonis!" pahvatab agressiivselt lähenev LHV esindaja. Tundub, et mu pikaaegne meetod nimega "teeskle, et vaatad telefoni ja kõnni mööda" ei tööta enam.

Viimases hädas küsin sõpradelt-tuttavatelt, mis trikke nemad kasutavad.

Mõni soovitab külma südamega müügimeest ignoreerida ja edasi kõndida samal ajal, kui viimane sinuga vestlust üritab alustada. Jube piinlik hakkab nii. Teine variant: ütle lihtsalt "ei". See ilmselgelt ei tööta, sest siis oled juba vestlusesse astunud.

Kunagi tundus parim nipp öelda, et oled juba sinult küsija klient, vahet pole, kas see ka tõele vastab. Müügimehed on aga juba rahva seas levinud nipile jälile saanud ja vastavad selle peale, et vaatame siis paketi üle. Kujutan ette, kuidas ma müügimehele valetamisega vahele jään ja hakkab isegi kergelt naljakas.

Kõikidele tobedate ja piinlike meetodite kõrval tuleb aga vaadata otsa kergele irooniale. Kevade lõpus kirjutasid Tele2, Telia ja Elisa alla hea tava lepingule, mille kohaselt lõpetavad kõik kolm soovimatute müügikõnede tegemise. Sellegipoolest, soovimatud lähenemised päriselus jätkuvad.

Jah, kindlasti on tarbijaid, kes antud olukorrast ka midagi võitnud - saanud konkureevalt firmalt parema pakkumise, millega ta tõepoolest rahul on. Konkurente ei saa aga ju lõputult üle lüüa - kaua sa ikka ühe pakkuja juurest teise juurde käid? Vaevalt, et keegi internetipakkujat iga päev vahetab ja keskusest jälle "ülihea diiliga" väljub.

Samuti hõikavad paljud kaubanduskeskuste juhid nagu ühest suust, et klient ei taha enam ostelda - on uus trend, ta tahab elamusi ja meelelahutust! Omamoodi elamus küll, kui keskuses käik koosneb ühe poe külastusest ja neli korda erinevate meetodite abil müügimeeste ignoreerimisest. Ajal, mil konkurents kaubanduskeskuste turul on Tallinnas ülitihe, valib klient ehk šoppamiseks keskuse, kus saab oma oste rahus teha.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare