Kuidas on võimalik, et Eesti õlu on Soomes odavam kui siin? Küsisime Sakult ja Rimilt järele

 (227)
Saku vs Carlsberg
Saku vs CarlsbergFoto: Anna Aurelia Minev

Helsingi kesklinnast on 2018. aasta detsembris võimalik 0,33 liitrine purk Saku Originaali osta 7 senti odavamalt kui Tallinna kesklinna Rimist, kirjutas eile Geenius. Nüüd küsisime asjaosalistelt järele - kuidas see ikkagi võimalik on?

Helsingis maksab Saku originaali purk 1,02 eurot, Eestis maksab sarnane purk 1,09 eurot.

Saku õlletehase juhatuse liige Jaan Härmsi sõnul on tegemist markantse näitajaga sellest, et suurim mõjutaja siin on Eesti aktsiisipoliitika, mille mõjust põhjanaabrite ostudele oleme pikalt rääkinud. "Tegelikult on Soomes hinnad küll täna valdavalt kõrgemad kui Eestis, ent nad on võrdustumas. Ning tuleb ette olukordi, kus Soomes võib hind olla meiega võrdne või isegi odavam - näiteks kampaaniate puhul. Antud konkreetsel puhul peab arvestama muidugi ka seda, et Soome kaupluse Saku Originaali purgi hind on madalama alkoholisisaldusega," selgitas ta.

"Oleme tegelikult näinud seda ka nö traditsioonilise toote ehk õllekohvri hinnas, kus Soome kaubandusvõrgus on leidunud sama või isegi madalama hinnaga õlut kui Eestis," ütles Härms.

Härmsi sõnul ei ole meie üldine hinnatase, sh ka muud kaubad-teenused lisaks alkoholile, ei ole enam põhjanaabrist turistile sedavõrd atraktiivne. "Ja kui tõesti saad Soomes Tallinnast tuttava toote odavamana, siis miks peakski Eestisse sõitma?" küsib ta.

"Seetõttu oleks lahendus aktsiiside alandamine, millele viitas sügisene KPMG ja Maksumaksjate Liidu analüüs ning mis aitaks üheltpoolt pöörata tagasi Eesti tarbijate ostureisid Lätti ja teisalt tooks meile tagasi ka põhjanaabrid. Kuid meie tänane valitsus on selles osas kahjuks kurdiks jäänud ning pigem loobuvad maksutulust Eestis kui et oma viga tunnistavad."

Seotud lood:

Rimi Eesti ostujuht Margus Amor selgitas, et toote müügihinna kujunemist mõjutab eelkõige selle ostuhind aga, ka mitmed teised tegurid nagu näiteks seadusandlus, kampaaniapakkumised ning laojääk.

"Teiste riikide jaeturu hindu me aktiivselt ei jälgi ning ei oska kommenteerida, mis on K-Supermarketi hinna kujunemise taga. Igal jaeketil on sortimendi strateegiast lähtuvalt kaubagrupid, mille hinnas soovitakse olla turuliidrid. Rimi eesmärk on olla ennekõike konkurentsivõimeline kohalikul turul ning keskenduda hea ja värske toidukaupade valiku pakkumisele," ütles ta.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare