
Keeleinspektsioon näitlikustas täna Maxima klienditeenindajate eesti keele nigelat oskust ettevõttele poole aasta jooksul tehtud 111 ettekirjutisega. Teistele jaekettidele tehtud ettekirjutised on samal ajavahemikul ühekohalised numbrid. Maxima avalike suhete juht Katja Ljubobratets selgitab ametlikus kommentaaris olukorda.
Täna töötab Maxima kauplustes üle Eesti ligi 3000 teenindajat ja samaaegselt on täitmata ligi 100 ametikohta. Kahjuks on teada fakt, et iga päevaga on uute töötajate leidmine aina raskem, kuna Eestis ei leidu piisavalt selliseid inimesi, kes sooviksid ja oskaksid ning ühteaegu sobiksid tööle jaekaubandussektoris ja klienditeenindusse.
Töövestlusele tulnud kandidaatidest liituvad meie meeskonnaga need, kes valdavad eesti keelt vähemalt algtasemel ning seda me ka värbamisel kontrollime. Paraku ei pruugi sellest oskusest alati ja igas olukorras piisata ning seda just pingesituatsioonis või tavatutes olukordades.
Seetõttu oleme juba aastaid teinud igapäevaselt kõvasti tööd ja otsinud võimalusi, et töötajate keeleoskust arendada ning ka teist emakeelt rääkijaid tihedamalt Eesti keeleruumi ja igapäevaellu kaasata.
Oleme ettevõtte ressurssidega loonud mitmeid erinevaid võimalusi keeleõppeks. Esiteks on võimalus praktiseerida eesti keelt keeleklubides, kus saab harjutada igapäevast sõnavara ja lihvida keeleoskust.