Oluline teada: kes tegelikult vastutab kauba kojuveol tekkinud kahju eest?

 (1)
Kodutehnika kauplus. muudan
Foto: Ilmar Saabas

Mööblipoest pikalt valitud diivan saab teel koju silmnähtavaid kriimustusi. Selline olukord paneks nii mõnegi ostja kukalt kratsima. Kelle otsa sellises olukorras vaadata, kes vastutab kauba tervena koju jõudmise eest?

Selleks võib olla kauplus, veofirma või klient ise. ERGO merekindlustuse juht Vadim Paltmann annab kolm praktilist nõuannet, mida kallimate kaupade koju transportimisel tasub meeles pidada.

Esiteks on kliendil kõige turvalisem osta mööbel või koduelektroonika kauplusest koos kojuveoga. Sellisel juhul vastutab kuni üleandmiseni kauba eest müüja. Kohale toodud kauba seisukord tuleks kohe tähelepanelikult üle vaadata, vastasel juhul on hiljem keeruline tõestada, et kahju tekkis veo käigus.

Eestis tegutseb mitmeid mööblimaju ja elektroonikapoode, kust kauba kojuveoks valib klient ise veofirma. Sellisel juhul on teiseks soovituseks kasulik teada, et vedaja vastutab kuni kümme eurot kauba ühe kilogrammi kohta. Näiteks kaalult kergema, aga hinnalt kalli koduelektroonika puhul katab see vaid väikese osa koguväärtusest.

Seega tasuks eelistada veo ostu koos kaubaga. Kasutades veofirma teenuseid tuleks silmas pidada sedagi, et lisaks hüvitise piirangule hõlmab vedaja vastutus ainult vedaja süül tekkivaid kahjusid. Kui kahju tekib asjaoludel, mida vedaja ei saanud vältida nagu loodusõnnetus või röövimine, siis ei jää ta ka vastutavaks.

Kolmandaks on oluline teada, et kui klient viib kauba koju oma jõududega, siis kannab ta ka kahjustuse riski täiel määral ise.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare