Veeteede amet tellib mandri ja Hiiumaa laevateel oleva Rukki kanali süvendustööd tänavu suve teisel poolel, kui keskkonnaministeerium on väljastanud selleks vee erikasutusloa.
Viimati tehti Rukki kanalis traalimistöid 2016. aasta oktoobris, kui traaliga siluti põhja ja eemaldati üksikuid kive. Veeteede ameti kommunikatsioonijuhi Priit Põikliku sõnul on nüüd planeeritud tööd süvendus-hooldustööd, millega sealset pinnast eemaldatakse. See, kas pinnas eemaldatakse pumpamise või kaevamise abil, selgub projekti ja hanke käigus.
“Kui kanali süvendustöödega saavutatakse kanali minimaalseks sügavuseks 5,2 meetrit, siis on ka praegu mõõdetud madala veetaseme korral tagatud, et parvlaevad sõidavad,” kinnitas Põiklik ja lisas, et sügavused on arvestatud uue kõrgussüsteemi ehk Amsterdami nulli alusel.
Ta tõi näite, et ööl vastu tänast Rohukülas mõõdetud viimase aja kõige madalama veetasemega, -46 cm, oleks parvlaevaühenduse jätkumine olnud tagatud.
Viimased suuremad süvendustööd toimusid 2014. aastal
60 meetri laiust ja 2,3 kilomeetri pikkust Rukki kanalit süvendati viimati veeteede ameti tellimusel koostöös AS-iga Saarte Liinid 2014. aastal Kroonlinna nulli (BK77) süstemis sügavuseni 5,4 meetrit.
“2015. aasta mõõdistus näitas, et kanal sügavusega 5,4 m püsis. Aga 2016. aastal tekkis kanali keskele sette vall kõrgusega 20-40 cm ja mininimaalseks sügavuseks jäi 5 meetrit, mida näitas 2016. aasta suvel tehtud mõõdistus. Madala veetaseme tõttu otsustati settevall traaliga silumise teel laiali lükata ning selle tulemusena saavutati sügavus 5,2 meetrit. Viimase mõõdistuse, mis tehti detsembris 2017, alusel on pehmete setete liikumise tulemusena minimaalne sügavus Rukkirahu kanali keskel 4,7 m,” selgitas Põiklik.