Saiakestele võib head aega soovida: või rekordiline hinnatõus tõstab ka teiste toidukaupade hindu

 (110)

Restoran & kohvik Bonaparte.
Foto: Vallo Kruuser

Maailmaturul rekordeid lööv või hind on tabanud ka Eesti toodangut. Ostukorvis on või aastaga enim kallinenud toode. Paratamatult hakkab hinnatõus kajastuma ka toodete hinnas, mis kallist võid sisaldavad.

Cafe Lyon on prantsusepärane kohvik, mis on tuntud oma võid sisaldavate pagari- ja kondiitritoodete poolest: margariini nende toodangus ei ole ja kohvikute omanikfirma OÜ Saiakohvik juhataja Iivi Saare sõnul ka ei tule, kirjutab ERRi uudisteportaal.

Vahendaja kaudu erinevate Eesti tootjate võid tootmiseks ostev Saar ütleb, et nende ettevõte sai või hinnatõusu esmakordselt tunda märtsis, mil see esimest korda kallines. Sestpeale on või järk-järgult kokku ca 15-20 protsenti nende jaoks kallinenud. Kohviku pagari- ja kondiitritoodetes on hinnatõus tagasihoidlikum olnud, ent päris ilma ka enam ei saanud.

"Tänaseks päevaks on tootehindadele lisandunud neli-viis protsenti, aga see on tõusvas joones," tõdeb Saar. "Osa hinnatõusust oleme ka lihtsalt alla neelanud."

Lyonis on mindud seda teed, et uute toodete hinnad on kohe kõrgemad olnud, pisut on tõstetud ka paari odavama pärmi-lehttainast saiakese hinda, mis koosnevadki suures osas võist.

"Kui võihind juba kolmekordseks läheb, siis vaatame, kas on üldse mõtet sellist toodangut teha, kus on nii palju võid sees, aga nii nagu poes, kus võipakk maksab varasema 1.50 euro asemel 2.50 eurot, me ka teha ei taha," ütleb Saar.

Hinnatõus oma lage veel saavutanud ei ole ja prognoosi kohaselt kerkib või hind veel vähemalt selle aasta lõpuni.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised