Tartusse tuleb Alko1000, kus müüakse ka toitu. Omanik Einar Visnapuu: teised poed arvavad, et see on naljanumber. Varsti näevad, et pole

 (144)

Einar Visnapuu Alko 1000
Foto: Anni Õnneleid

Tartus avab augusti lõpul või septembri algul uksed Alko1000 Market, mis hakkab lisaks alkoholile müüma ka toidukaupu. Mis on uue poe kontseptsioon, milliseid hindu seal Eesti tarbija nägema hakkab ning kuhu positsioneerib end uus tegija suurte jaekettide kõrval - sellest rääkisime Alko1000 omaniku Einar Visnapuuga.

Millal uus pood uksed avab?

Avatakse septembri algul või ehk isegi augusti lõpus.

Kui suur avatav pood tuleb?

Uue poe kaubanduspinda ehk teenindusosa pinda on 1500 ruutmeetrit. Võrreldav on see iga teise keskmise supermarketiga. Piisava suurusega pood tuleb.

Milliseid hindu te teiste poodidega võrreldes jahite?

Tahame saavutada hinnataseme, mis on kõikide teiste poodidega võrreldes soodsaim. Eks täpsema ülevaate saate siis, kui tulete vaatama.

Kuidas te seda saavutada plaanite? Mis on teie ärimudel?

Suured Euroopa kesklaod on kõigile avatud. Suurtest ladudest veavad ka kõik ülejäänud Eesti kauplused, lihtsalt nende juurdehindlus on kõrgem kui see saab olema meie poes.

Eesti kohalike tootjate kaupu siis Alko1000 toidukaupade valikus ei näe?

Meie poe uksed on alati olnud kohalikele tootjatele avatud. Kui on aus hind, siis miks mitte.

Sortimenti valite seega vaid neid kaupu, mis on võimalikult odava kokkuostuhinnaga?

Just nii. Meil saab olema suhteliselt suur sortiment. Päris nii pole, et on kolm tootegruppi. Eks saab sealt ikka kõike. Täna jään küll vastuse võlgu kas päris piima saab, aga seegi selgub pea.

Poe nimi viitab ikkagi alkoholimüügile.

Tegelikult on siin eelnevalt ajakirjanduses paar asja segi aetud. Meil on kaks brändi: üks on Alko1000, mis jääb jätkuvalt piiril tegutsema ja keskendub vaid alkoholimüügile ning teine on Alko1000 Market, milleks muudame ka Valga poe lähimatel kuudel. Ehk teisisõnu: Eestis saab olema kaks toidukaupu müüvat Alko1000 Marketit - Tartus ja Valgas. Alkohol saab ka Eesti poolel olema väga toredate hindadega.

Milline see hinnatase ikkagi olema saab? Kui piima liitrihind on praegu keskmiselt 50-60 sendi juures, siis näitlikustamaks hinnataset: mitu protsenti või senti oleks see teie poes odavam?

Tulge ja vaadake ise, siis kui pood on avatud. Piima pealt on väga keeruline raha teenida. Saia ja leiva pealt ka. Ega piima, leiva ja saia peale ei kulugi kellelgi raha. Vahet pole, millises poes käia. Aga kui liikuda maitseainete riiulite vahele või osta šokolaadid, kommid, pähkleid ja rosinaid, rääkimata tööstuskaupadest, siis need on tegelikult kaubad, millega jaeketid raha teenivad. Sa ei panegi poes tähele, kuidas sinu ostukorvi lõppsumma kasvab nende n-ö eksklusiivsete kaupade maksumusest.

Juurdehindluse osas on teil ju ikkagi mingi põhimõte?

Ütleme nii, et kui ostame kusagilt mingi kauba, mille hind on 1 euro ja me näeme, et tarbija oleks rahumeeli nõus selle eest ka 2 eurot maksma, siis see oleks meie firma poliitika vastane.

Mingit eesmärgistatud protsenti teil siis pole, et näiteks 'üks kindel osakaal teiste poodide hinnast oleme soodsamad'?

Väga keeruline on seda öelda. Me näeme seda ka maaletoojate, tootjate ja edasimüüjate pealt: tullakse ja pakutakse midagi, millele lubatakse teha „30 protsenti hinnas alla". Aga ma olen alati küsinud, et teete küll 30 protsenti soodsamaks, aga ikkagi tundub, et see hind pole õige. Ongi mindud seda rada nagu poed, kes teevad aeg-ajalt stiilis „täna on 30 protsenti soodsam" kampaaniaid. Ja homme või ülehomme on need hinnad jälle tagasi. Sellest saab suurepäraselt järeldada, millised on tegelikult Eesti jaekettide kaupade katteprotsendid. Kui ma ütlen teile, et 20-25 protsenti on meie hinnad teistest poodidest soodsamad, siis seda ei ole mõtet öelda. See on lihtsalt protsent.

Annate kindluse, et toidu saab teie poest alati soodsamalt kui mistahes teisest poest?

Kindlasti. Ja ei ole ainult makaronid ja konservid. Meil tulevad isegi kliente suunavad retseptid, mida nad saavad meie poes müüdavatest asjadest valmistada. Küll näete. See ei ole ainult üliõpilastele mõeldud, nagu siin varasemalt serveeritud. Meil on esimesed katsetused olnud ja võin öelda, et ideid anname me häid ja toitu saab osta ning valmistada kvaliteetsetest komponentidest.

Hakkab teie pood ka n-ö lainetust tekitama, et avamisele järgneb surve teistel Tartu poodidel ka hindu alla lasta?

Ei oska öelda. Teised arvavad ju, et meie ettevõtmine on naljanumber. Las ta siis olla mingi aeg naljanumber. Peagi saab näha, et täitsa tõsine ettevõtmine. Meil pole aega teiste poodide tegemistega kurssi viia. Ei tee me seda piiri peal, ei tee me seda ka Tartus. See on ju aja raiskamine! Meil pole nii palju kontoritöötajaidki, kes saaksid seda hommikust õhtuni analüüsida. Vaatan Lätis: meie poes teised käivad, uurivad hindu. Me ise vastupidi seda ei tee ja teiste poodidesse ei roni.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

FORTE TOP

Viimased uudised