NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 4
09.08.2018 00:47
ega nii hull see asi ka ei ole. sõidaks ise ka tutika sõidukiga, kui tööandja võimaldaks. praegu vean lapsi 2002 aasta bussiromuga!
    Näita vanemaid (18) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 10:52
    Ülevaatus on hea asi. Muidu tulevad igasuguseda pannid tänavatele.

    Kui ülevaatus ära lõpetada.
    Siis on küsimus miks neid juhilube vaja on , ja liiklusreeglid võiks siis ka kõik peese saata.
    Las rahvas sõidab kuidas rahab ja oskab.

    Ainult kas te ise siis julgeks kodust kasvõi poodi minna.
    09.08.2018 11:37
    rahvas peaks ka hakkama seadusi eirama ja mitte vastutama oma tegude eest nii kaua, kuni seda poliitikud teevad.
    09.08.2018 19:21
    Söör krat 09.08.2018 10:52
    Ülevaatus on hea asi. Muidu tulevad igasuguseda pannid tänavatele.


    Kle krat sinu ülevaatus ei kehti ammu enam, sa oled liiga katki ja ohtlik
    ühiskonnale.
09.08.2018 00:48
Maanteeametis on end sisse seadnud hulk endisi mente kellele meeldibki kodanikke kottida. Head demagoogid samuti, iga mõttetuse saavad ära põhjendatud.
Naudivad oma üleolekutunnet, teevad seadusi ja pistavad korralikult rulli tasku.
Eesti 100!
Kommentaar eemaldatud
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 08:16
    Eks sellised Butõlkinid ei suudagi üle ühe käigu ette näha.
    09.08.2018 09:00
    Alles tõsteti kindlustus määrasi põhjendas seda kindlustusväljamaksete kasvuga ja kõige suurem osa rahast kaotati kaubanduskeskuste parklates - ohutuse tagamiseks tuleks hoopis idioote liiklusest ära korjata, sest rooli ja istme vahelised tihendid on liiga kõikuva kvaliteediga ja tekitavad liiga palju üldisi kulusi.
    Ülevaatuse kaotamine aitaks just tõsta inimese enda teadlikust ja vastutust igapäevast auto tehnseisundi kontrolli teostada.
    Täna on tehnoülevaatus lihtsalt inimese kottimise asutus koos politseiga, mis sind trahvib selle puudumise eest veel omakorda kahtlaselt motiveeritud trahvimääradega, mis ei arvesta ininese maksevõimet.
    Enamus inimesi sõidaks võimalikult uue autoga, millel polegi üldse tehnokontrolli nõuet vaatamata sellele, et isegi rehvid saab siledaks sõita uue autoga enne nende seisundi hindamise vajadust.
    09.08.2018 09:08
    Et ei suuda adekvaatselt hinnata auto tehnoseisundit sõita asudes antud päevas.
    Kui pole keelatud näiteks suverehvide kasutamine ja need on autol all ja auto on igati ideaalses tehnoseisundis, siis ometi on kiilasjääl see auto väga ohtlik (eriti veel esimese tekkimisel, kus inimene ei ole veel väga drastiliselt muutunud olukorraga harjunud)
    Tehnoseisundi kaotamine paneb rohkem vastututust juhi adekvaatsusele mida tulekski teha, sest see on palju olulisem mingist templist rahustavast templist passis.
09.08.2018 01:44
Ülevaatus puhtalt läbitud, aga neli kuud hiljem käsipidur kinni jäänud. 8 kuud sõida aga ilma käsipidurita. Mõistlik inimene teeb muidugi korda, aga kus on ülevaatuse mõte.
Samamoodi võib näiteks õõtshoob juba kuu hiljem kuskil vastu äärekivi kõveraks minna või keerab solkkütus pihustid tuksi ja tossa mõnuga pool aastat.
Sellised kontrollimised on ühelt poolt raha teenimine kunstliku vajadusega ja kasu on sellest ainult täiesti tehnikakaugele vähemusele, kes ei kuule kolinaid, ega saa aru, kui mootoril hing kinni.
Keelud, käsud ja bürokraatia, et ametnike eksistentsi õigustada oleks kokkuvõte.
    Näita vanemaid (22) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 19:00
    Osadel sõidukitel suunatuled lülituvad veidi erinevalt ehk lüliti tundlikkused sõltuvalt tootjast erinevad, see on kohati üsna häiriv.
    09.08.2018 22:08
    Tänapäevased kõrgharitud ongi enamuses lollid...
    10.08.2018 12:28
    Kirjutasin ohtlik või saastav masin 10 aastat teel vurada.
    Esiteks oli jutt piltlik ja väike liialdus käib asja juurde.
    Teiseks võib saastav masin vabalt 10 aastat teel vurada .
    Ka ohtliku veaga võib päris pikalt teel liigelda, sest mõni ei saa aru, mõni ei taha aru saada, ning osadel on savi.
    Näiteks mitte korras pidurid(võtab kuid, ka aasta, avaldub vaid siis, kui vaja äkk pidurdus teha?), katkine amordivedru, mis paljudel autodel võib iga hetk rehvi joosta, kui mingi pool keeret maas, sellega võidki sõita 10 aastat hea õnne korral, samas üks kord 110 pealt see esirehvi jookseb, siis palju õnne! Neid vigu on veel, mis ei pruugi anda eriti kiirelt tunda, kuid kui avaldub või tarvidus on, võivad tulemused olla traagilised.
    Siis vähemalt vanematel autodel, vaadatakse kord aastas enam-vähem olulised asjad üle. Mõne asja puhul samas on nõuded imelikud, ega mõjuta ei turvalisust, ei ohutust.
09.08.2018 01:59
Kahjuks pole Eesti rahvas nii rikas, et kõik omale uue auto jõuaksid osta. Tegelt...ükski rahvas pole. Et siis vaesed käigu jala või sõitku bussiga vä?? #absurd
    Näita vanemaid (5) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 10:35
    Üldse on viimasel ajal bürokraatiat palju. Üks maamees rääkis, et nüüd kirjutab ametnik talle ette, millal ja kui palju võib ta sõnnikut põllule väetamiseks viia. Kui ei tee nagu öeldud on kohe paanika, peab toetused tagasi maksma ja saab traffi kah.
    09.08.2018 12:23
    @Loll jutt sul 09.08.2018 09:30

    Kas ikka on? Uutel autodel tulevad välja uued ja ulmelised vead, sellised mida oodatagi ei oska. Ilmselt oled nõus et mida uuem auto, seda keerukam ja kulukam on teda remontida. Vanasti sai ise nii mõnegi asja ära teha, praegu läheb juba kahtlaseks. Remontimine liigub järjest enam tavakodaniku võimusest välja. Kardetavasti on järg jõudmas tagasihoidlikumate remondikohtade kätte.

    Tänapäeva remondimees on poolenisti itimees. Sõiduautode juures vist veel pole nii hullusti aga traktorite juures küll, et peale mõne anduri remonti sa pead veakoodid arvutiga maha võtma. Ilma selleta röögib ja halval juhul ei lähe käimagi, kuigi jupp ise vahetatud.

    Niiet küsi endalt, kas uus on ikka alati parem.
    09.08.2018 21:51
    remonditaksegi enamasti arvutiga. Isegi tagapiduri klotse ei saa ilma arvutita vahetada,rääkimata mootori hädadest.
Kommentaar eemaldatud
09.08.2018 06:17
riiklikul maanteel änasest on kodanikel keelatud pussu lasta, seda tohivad teha üksnes riigi ametnikud ja seltsimehed valitsuse liikmed. Seaduse rikkujaid ootab ees täielik pussutamise keeld. Paragrahv 001/oi-oi!
09.08.2018 07:05
see ylevaatus sellisel kujul tuleks kaotada ,sama ka eramajade kasutusluba
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 11:04
    Kasutusloa tegemine läheb nii palju maksma siis, kui oled ehitusloast mööda ehitanud ja pead ümberehitusi tegema või kui ei viitsi ise midagi teha. Muidu piisab riigilõivust.
    09.08.2018 11:53
    Milleks miinused? Ise tegin kõik kasutusloa taotlemiseks vajalikud toimingud uue maja ehitamisel ise ära. Ei tahtnud ilmaasjata teistele raha maksta ning samas sain ka ise targemaks.
    09.08.2018 14:10
    väga hea kui keegi ise oskab kõiki neid geo jooniseid ja ehitusjärgseid jooniseid ja päästeameti .ja kõike veel mida tarvis läheb,kõik on erategijate käes ,iga paber maksab
09.08.2018 07:14
Tasuline artikkel, isegi kohtus väidan, et vastav info polnud kättesaadav.
09.08.2018 07:23
Eesti, eriti maapiirkonnad, on täis diislip desid. Ei usu iialgi, et nood jõuavad heitgaaside järelpõletusfiltreid või katalüsaatoreid asendada või korras hoida. Sõidavad aga ringi, ajavad musta tossu välja ja ülevaatus ka tehtud.
09.08.2018 07:35
ylevaatusele kulub meeletu resurss,seal kus mina elan on läheduses mitu ylevaatus punkti,hästisisustatud ,mittemidagi ei juhtuks kui seda ylevaatust poleks
09.08.2018 08:00
Et uuendada Eesti autoparki just autode turvalisuse huvides (ülivanadel ei ole isegi turvarihmasid, airbage jne), võiks kaotada teh-ülevaatuse nõude kuni kümne aasta vanustelt autodelt. Inimesed eelistavad maksta uue auto eest pigem rohkem ja 10 aastat rahu nautida, kui igal aastal ülevaatusega jamada.
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 09:42
    Et sellist juttu ajad - Eestis puudub autotööstus ja seetõttu pole vaja mingit riikliku ülevaatust.
    Autojuhtidele tuleb lubade saamisel rohkem auto seisukorra tähelepanemist õpetada, et inimesed ise suudaks rohkem panustada liiklusohutusele.
    Lõpuks ikka juht juhib autot mitte tehniliselt suurepärases korras auto ei vea juhti turvaliselt mööda teed.
    09.08.2018 10:53
    nagu Söör krat !
    10.08.2018 12:40
    10 aastat? Uued autod kestavad keskeltläbi neli-kuus aastat korralikud, siis on vaja juba päris palju asju vahetada.
    Need 80ndate lõpu ja 90ndate alguse autod, mis siiamaani vuravad, need ongi masinad, mis ei idane ja mädane, ning mille osad peavad vastu. 80ndate ja 90ndate alguse Saksa autod näiteks, kui neil on enamus kuluosad vahetatud, sõidavad need vabalt 10 aastat. Uued Saksa autod võib 10 aasta pärast maha kanda, sest need on ehitatud mitte kestma. Mazdad võib enamik 5 aasta pärast maha kanda, kere roostetab nii läbi, et seda pole isegi mõtet taastada, ka muud osad kuluvad ja lagunevad, meie kliimas ja teedel nii ruttu.
    Ausalt ma usaldan enne enda tagumiku alla 30 aastat vana Ziguli, kui 10 aastat vana Mazda. Eriti veel kruusateel.
    Autodest võiks ikka midagi teada, kõik ei ole kuld mis hiilgab. Selge see, et ka need vanad rondid väsivad, aeg teeb oma töö. Kuid kui olulised asjad on vahetatud võib nendega veel julgelt aastaid, kui mitte kümneid sõita, uutega ma ei julgeks küll.
09.08.2018 08:04
Piisaks sellest, kui auto käib korra aastas autoteeninduses, mis annab kinnituse, et autol pole ohtlikke vigasid. Praegune piinamine ja väänamine ülevaatuspunktis ei taga samuti, et autol järgneva aasta või kahe jooksul ohtlikke vigasid ei teki.
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 12:53
    Täpselt nii ongi. Lähed esindusse ning räägid, et kuskil miski koliseb. Auto viiakse töökotta, kuhu sind ei lasta, ning piinatakse-väänatakse samamoodi, kuni kolina põhjus välja tuleb. Vahe on selles, et ülevaatuspunkt on väike ja sa näed seda kõrvalt, autoesindus sind aga töökotta ei lase.
    09.08.2018 14:53
    Töökojas vahetatakse mul see äraväänatud jupp ka ära, aga peale ülevaatust pean ise jälgima ja parandama või parandamise korraldama.
    10.08.2018 12:47
    Nagu ma enne mainisin, käin tegelikult hea meelega oma vana autoga ülevaatusel. MIKS?
    Tead normaalne inimene ei tunne autot nii hästi, ning tal pole ka võimalik kuskil parklas autot niiviisi uurida. Sa saad ise ka ülevaatusel teada, mis su autol viga on ja mis mitte. Saad teada pidurite tõhususe ja normid, ülevaataja oskab sulle ütelda ka selle põhjal, millal enam-vähem asi vahetust tahab jne. Ma ise küll päris nii hull, keskkonna fanatt ei ole, kuid kellele Keskkond armas, ütelge kuidas te ise hindate koduste vahendite, katalüsaatori tõhusust.
    Nagu mul tuttav käis töökojas, mis iganes vigu talle ette ei loetud, mis vaja vahetada, et oligi küsimus, et targem juba maha kanda. Käis ülevaatusel ära, vaadati üle, oli vaid paar viga, sai korduva ja tegi korda. Paljude asjade puhul, mida remondis vahetada taheti, üteldi, et see kestab veel vabalt aastaid.
    Kui sa ikka ise ei tea mida on vaja autoga, teha siis määritakse mida iganes pähe, mis neil mingi tööga seoses lihtne vahetada või teha.
09.08.2018 08:05
Tegemist on osaga EKRE valimiskampaaniast.
09.08.2018 08:13
Käed eemale maanteeametist! Selle struktuurid on ENSV järjepidevuse edasikandjad.
Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
09.08.2018 08:16
Mul aga kogemus, kus ühes ülevaatuse punktis miski tont ei lasknud autot läbi väidetava kere ja aluskarkassi rooste pärast. Et kohe nii jube, et kohe annab otsad ja laguneb laiali. Seinal ilutses suures kirjas ja ka letil keretööde remont. Läksin teise kohta ja mitte ainsat kommentaari, rääkimata kohe-kohe lagunevast autost. Selge pilt ju, et mölakad rahateenimise eesmärgil autot läbi ei lasknud. See on Kadaka tn. Tehülevaatus, kus näkku pannakse
    09.08.2018 08:23
    Aga müü auto maha siis ei pea ülevaatusel käima ja siin vinguma
    09.08.2018 09:38
    Jobu vingub ahaha
    10.08.2018 12:54
    Selliseid kohti on, on nii ebaeetilisi ülevaatajaid, kui ka ebapädevaid.
    Ma isegi usun, et selle oleks võinud suure kella külge panna. Tõepoolest, võivad olla ülevaatajad ja kõrvalasuv remondifirma omavahelises seoses, ning siin on tegemist korrupsiooniga.
    Nagu ARK eksamineerijad Tallinnas. Miks kukkus niipalju juhte Tallinnas eksamit tehes läbi? Ning miks ikkagi on väga palju saamatuid juhte läbi saanud.
    Põhjus lihtne, oodati altkäemaksu. Oligi vaja tekitada olukord, kus juhid ei saa eksamilt esimese korraga läbi, et tekitada kuntslik järjekord ja ebakindlus, ning et inimesed oleksid rohkem nõus altkäe maksu maksma. Keegi ju ei maksa, kui niisama läbi saab. Teiseks, kes juba maksis, see sai ilma igasuguse kontrollita läbi. See on räigelt ebaseaduslik, ning ka ülevaatuspunktidele, kes kuritegevusega tegelevad, tuleks vesi peale tõmmata.
09.08.2018 08:17
25 a vanal audi 80-l oli ohtlikuks veaks esitulede elektrilise reguleerimise mitte toimimine. Pole mitte ühelgi autol seda funktsiooni kunagi kasutanud.
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 09:34
    Pidevalt päevatuledega sõites ei peagi. Aga kui oled pimedas ja maanteel ning kui Sul on maalt tulles 'pagasnik' suitsusinki täis (või Lätist tulles ... tead isegi!), siis näitavad auto kaugtuled kauguses puude latvu (e. läheduses jääb metskits nägemata) ja lähituled näitavad vastutulijale otse silma. Siis ära pahanda, kui ta Sulle 'täistuled' vastu paneb. Tulede kõrguse regulaator selleks ongi, reguleerid need niiviisi, et lähituled näitaks valguslaigu 30 ... 40 m. kaugusele teele ja tasakaalustad tulede jaoks koormusest tekkinud kere asendi muutuse.

    Minul on natuke kaasaegsem variant, mis arvestab kere asendit ise ja midagi juurde/maha kruvida ma ei saa. Eks selline ole juba paljudel autodel. Tulede õige suund on väga oluline ja paneb imestama, et nii palju 'kõõrdsilmseid' või lausa üles suunatuid on liikvel. 10 a. tagasi olid vähemalt veokad korras, nüüd vist on vedajad mingi kompromissi teinud ... Vahel on mulje, et pirne saab ka tagurpidi pesasse toppida (või pesa enda tagurpidi tule elementi väänata?). Soss-sepp töötas?
    09.08.2018 11:09
    Las ma arvan - kui vahepeal asju täis autoga maanteel sõidad, siis ei saa aru, miks sulle vilgutatakse? Normaalselt reguleeritud tuled hakkavad auto koormamisel ikka korralikult taevasse näitama ja teisi pimestama.
    09.08.2018 12:36
    @ohtlik viga 09.08.2018 08:17

    See et sa ise kunagi pole suvatsenud tulede regulaatorit näppida ei tähenda veel seda et see regulaator midagi ei toimeta. Kui tuksi läheb siis halval juhul paneb see tulede vihu üles-alla käima või võdisema. Suht vastik viga teiste juhtide suhtes.

    Lisaks, regulaatorit peab näppima kui miskit raskemat auto tahaossa pannakse. Oleks nagu viisakas (ja LS kohane) teiste juhtide nägemist mitte retsida.
09.08.2018 08:18
kaks värdjat kukutasid mu läbi sest autol tagurpidikäigu tuli ei põlenud, kõik muu oli OK. ajukääbikud!
    Näita vanemaid (7) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 11:11
    Tagurdustule mittetöötamine on väheohtlik viga, sellega üksi ei saa läbi kukutada. Kuna programm, kuhu vigu sisestatakse, on Maanteeameti oma, siis ei ole võimalik seal ka seda viga "jõuga" ohtlikuks teha. Mis kontrollkaardil kirjas oli?

    Ise sain alles ühe vana autoga mittepõleva tagumise udutule ja tagurdustuledega ilusti läbi, kaks väheohtlikku viga oli lõpuks (mille ma loomulikult parandasin).
    09.08.2018 12:43
    Tagurdustuli peab toimiv olema. Tagurdustule andurilt võivad signaali saada ka muud vidinad (kaamera, distantsisensorid). Kes ikka veel aru ei saa siis selle peab tundmatus ja pimedas kohas ilma tagurdustuleta tagumik ees sõitma panema.

    See tuli on teistele liiklejatele signaaliks et kellelgi on mingi manööver plaanis. Samamoodi nagu suunatuli. Ahh jah, ega seda suunatuldki ju vaja pole...
    10.08.2018 13:02
    Samas kas tuleviga ei ole mitte väike lihtviga, ning 5 lihtveaga saab ülevaatuselt veel läbi. On vaja küll korda teha, kuid saab läbi.
    Ma küll ei tea, see tagatuli on tegelikult päris tähtis tuli, võib-olla ei käi see sinna alla.
    Kuid omadest kogemustest tean, et mitte töötavate udutulede, parktulede ja numbrilaua tuledega korraga, saab seaduslikult ülevaatuse läbitud. Probleemid lähevad rikkena kirja, kuid neid vigu ei pea minema enam ülevaatajale näitama, vaid tuleb lihtsalt ise korda teha.
    Tuttavat tahtis vana autot korda teha, selleks huvitas teda kas auto katalüsaator töötab ja tahtis hinnata kergelt roostetanud pidureid ja muid veermiku osasid ja seepärast läks ülevaatusele, ta teadis väga hästi, et tal need tuled ei põle, kuid ta tahtiski teada Katalüsaatori ja pidurite, ning ka veermiku seisukorda, kas tal üldse on mõtet sinna raha sisse toppida. Kuna tema kardetud asjad olid korras ja tuled läksid lihtvigadena kirja, sai ta endale üllatuseks ülevaatuse tehtud.
09.08.2018 08:24
Kui välismaal juba on, siis väga tihti on need ideed ka peagi Eestimaal.
Lihtne näide, kahjuks enam ei mäleta mis nimega see autoaku tootjafirma oli.
1. kui tahad ostetud autoakule garantiid...
2. siis pead käima iga kuu akumüüja esinduspunktides akukontrollis.
3. ning kontrollitakse seda, et aku peab olema kogu aeg laetud vähemalt 80%. Ehk siis kontrollitakse pidevalt seda kas generaator suudab piisavalt õigesti akut laadida.
Ning reklaam oli umbes selline: sõidad nädalavahetusel perega kaubanduskeskusesse. Ning sel ajal kui pere shoppab, käib pereisa 5-10 minutiga samas asuvas aku-kontrollis.
    09.08.2018 09:25
    et siis kisud 5-10 minutiga masina terve nina laiali parklas?
    tänapäevamasin pole sul "siks" et lased 1 tiibmutrika lahti ja rabad aku kaenlasse..
    09.08.2018 11:40
    ma miskipärast ei usu seda igakuist kontrollimise juttu- midagi on tõlkes kaduma läinud või pole inimene asjast korralikult aru saanud.
09.08.2018 08:32
Kontrollida elektriautode heitgaaside vastavust EU nõuetele! Milleks selline jama? Me oma ülevaatuspunktis päevast päeva teeme seda ja ei jõua ära imestada, kuivõrd lollid saavad ametnikud olla! Lisaks maanteeamet on palganud sadu ametnikke, et vaid päevast päeva jälgida monitoridest ülevaatuspunktide tööd. Kujutage ette- ametnik ekstra peab päevast päeva jälgima monitorist, et kõik oleks korrektne ja seda maksumaksja raha eest!!!
    09.08.2018 09:56
    Millise riigi ülevaatuspunktis sa töötad, et teil sellised nõuded on? Oled sa üldse reaalselt ka mõnda ülevaatust vormistanud?
    Elektrisõidukitel puudub programmis heitgaaside lahter.
    Kohustuslike kaamerate pilt ei lähe livena mitte kuhugi, see salvestatakse ülevaatuspunkti serveris 90 päevaks. Materjali kasutatakse vaid vaidluste/ küsimuste korral ning selle väljastab punkt vastavale ametile ainult selles mahus, mis puudutab konkreetset küsimust.
1 2 ... 4
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega