TOP 10 | Mis automargid leidsid sügise tulekuga tee eestlaste südamesse? Suvega võrreldes on eelistused sootuks erinevad

 (62)
Külg-külje kõrval on soojem oodata
Foto: Andres Putting

Tipus troonib endiselt Toyota, kuid sealt edasi on asjalood muutumas.

Septembris toimus uute sõiduautode turul oodatud langust

Uute sõiduautode müük langes septembris 18,2%, aga see oli oodatud kukkumine seoses augustis automüüjate endi poolt autode registrisse kandmisega.

Kuna Euroopa Liidus võeti kasutusele uus kütusekulu mõõtmise metoodika ja sellega seoses kehtestati kvoodid, kui palju vana metoodikaga mõõdetud sõidukeid tohib pärast 1. septembrit müüa, siis võtsid suurem osa autode müügiettevõtetest kvooti ületavad autod ise arvele ehk nö müüdi ette. Seetõttu oligi oodata järgnevatel kuudel müüginumbrites kerget miinust.

Tänavu üheksa kuuga on kokku müüdud 20519 uut sõiduautot, mida on 8,2% rohkem kui mullu samal perioodil, ja see number vastab igati AMTELi tänavusele kasvuprognoosile.

Septembris oli suurima osakaaluga segment keskmised maasturid (22,6%), järgnesid väiksema keskklassi autod (21,4%) ja väiksemad maasturid (17,1%). Hübriidautosid läks kaubaks 122 ja elektriautosid 3. Uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) müüdi kokku 5.

Automarkidest oli septembris edukaim Toyota 268 müüdud sõiduautoga, järgnesid Škoda (192) ja Kia (139). Samade automarkide toodang moodustas ka populaarsemate mudelite esikolmiku – Toyota RAV4 (92), Škoda Octavia (70) ja Kia Sportage (60).

Suure languse tegi läbi Renault, kes oli alles juulis teisel kohal. Tabelis pole enam üldse Nissanit, kes oli juulis kuuendal kohal. Tee edetabelisse on aga jällegi leidnud Honda, keda juulis 10 esimese seas ei olnud.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare