Tuntud mööblifirma esitles köögimööblit ilusamana, kui see kodus kokkupandud kujul välja nägi

 (101)

Tuntud mööblifirma esitles köögimööblit ilusamana, kui see kodus kokkupandud kujul välja nägi
Foto: Mööbliexpert

Mööbliexpert müüs kliendile köögimööblikomplekti, mille väljapanek salongis nägi kenam välja - uste mustrid jooksid ilusasti kokku.

Tarbijakaebuste komisjoni pöördus klient, kes ostis köögimööbli, mille Mööbliexpert spetsiaalselt tema tellimisel valmistas. Kui tarbija köögimööbli kokku monteeris, selgus, et mööbli uste spooni muster ei jookse kokku.

Kliendi meelest peaks Mööbliexpert asendama uksed, mille muster kokku ei jookse. Uksed peaks valmistama nii, et need oleks lõigatud samast plaadist järjest, et muster klapiks kokku.

Nägemus õigest kokkusobivusest pärineb Mööbliexperdi salongist, kus oli näidis just sedamoodi välja pandud.

Mööbliexpert pakkus kliendile välja, et valmistab uued uksed, kui klient maksab lisaks 1500 eurot, kuid tarbija keeldus täiendavast kulutusest.

Mööbliexpert vaidles kaebusele vastu ning ei soovi sõlmida mingit kompromissi. Firma viitab sellele, et lepingus ei olnud kokkulepet, et spooni muster peab olema kokku sobituv.

Mööblipoe edastusel oli salongis suurema mustriga mööbel ja seda saab hõlpsamalt kokku sobitada. Pakutud uute uste valmistamise hinnas lähtus kaupleja sellest, et niisugune oleks uute detailide valmistamisel materjali kulu. Töö teeks kaupleja selle eest tasu nõudmata.

Kuid kuna tarbija sellega nõus ei olnud, siis seda kompromissi kaupleja enam ei paku.

Tarbijakaebuste komisjoni hinnangul olid vaidlusalused köögimööbli detailid kaupleja poolt näidisena esitletud mööblil valmistatud nii, et kõrvuti asetsevad detailid olid lõigatud samast plaadist ja nii oli saavutatud, et spooni muster jooksis ühtlaselt ja kokkusobivalt.

Kliendile valmistatud mööbli kõrvuti olevad detailid on lõigatud aga teisiti, spooni muster ei ühildu ja kulgeb kaootiliselt.

Komisjon leidis, et kui mööblitootja on esitlenud mööbli müügil näidist, kus detailid on saetud nii, et spooni muster sobib kokku, võib ka tellija eeldada, et eraldi kokkuleppeta valmistatakse ka tema mööbel samamoodi.

Komisjon lisas, et kui Mööbliexpert keeldub asja parandamast on tarbijal põhimõtteliselt õigus lepingust taganeda ja nõuda lepinguhinna hüvitamist või tellida puuduse kõrvaldamise ehk kõigi spoonidetailide vahetamine muult isikult ning nõuda siis kahju hüvitamist Mööbliexperdilt.

Loe veel

Kuigi komisjon tegi otsuse eriarvamusteta, teeb ta veelkord pooltele ettepaneku lahendada vaidlus kompromissiga. Komisjoni hinnangul on antud olukorras kõige mõistlikum lahendus vahetada kokkusobimatu spoonimustriga detailid kaupleja kulul, samas võiks tarbija loobuda viivitusega seotud võimalikust nõudest.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare