Üks suurpank lubab eilsetest maksehäiretest tekkinud kahjud korvata, teine soovitab sularaha kaasas kanda

 (90)
Kaardimakse
KaardimakseFoto: Priit Simson

Pangad selgitavad, kes korvab eile kogu Eestit raputanud kaardimaksesüsteemi häiretest tekkinud kahjud.

Paljud Delfi lugejad kirjutasid Kasulikule, et eilsete häirete puhul oli nii pankade kui ka kaardimakse süsteeme pakkuva Nets Estonia kommunikatsioon üsna kehv, sest probleemidest saadi teada alles siis, kui kaupluses või tanklas maksta üritati.

SEB kommunikatsioonijuht Evelin Allas pole aga sellega nõus. "Info tõrgete kohta levis kiiresti ja uudis jõudis erinevatesse kanalitesse. Netsi-poolseid kaardimakse-tõrkeid esineb siiski harva ja viimane nende poolne katksetus oli veebruaris. Meie paneme sellekohase info tavaliselt üles oma kodulehele ja sotsiaalmeediasse, kust meie kliendid kõige enam infot otsivad," ütles ta.

Kes korvab kahjud?

Seoses pea kahetunniste häiretega tekib ka küsimus, et kes kompenseerib kahjud, kui näiteks maksevõimaluse puudumisest jäädi maha ühistranspordist või tekkisid muud probleemid. "Meie soov on oma kliente hoida. Kui klient on saanud reaalset kahju kaardikatkestusest, siis me võtame selle menetleda (igat kaasust vaatame eraldi) ja korvame selle," ütles Allas.

Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets on aga küsimusele, kes kompenseerib ja vastutab, märksa lühem vastus. "Vastutab Nets Estonia," ütles ta.

Samas polnud Swedbanki teenused nii ulatuslikult häiritud, kui teistel pankadel, sest Swedbank kasutab eraldi kaardimakse süsteemi. "Mõjutatud oli peamiselt kaartide n.ö ristkasutus. See tähendab, et Swedbanki kaardiga oli võimalik tasuda Swedbanki makseterminalis, aga mitte teiste pankade makseterminalides," selgitab Raagmets.

Seotud lood:

Raagmets soovitab lõpetuseks kanda ikkagi igaks juhuks kaasas ka sularaha. "Kuigi inimesed ajavad tõesti suure osa oma rahaasju digitaalselt ning see trend on positiivne, võib vahel sellegipoolest juhtuda, et tehnoloogia veab alt. Veidike sularaha rahakotis kaitseb meid taoliste ootamatuste eest," kommenteeris ta.

Mitu süsteemi

LHV kommunikatsioonijuht Priit Rum räägib, et tegu oli tõsise juhtumiga, kuna häiritud olid kõik pangakaartidega seotud teenused 1,5 tunni jooksul, mil soovitud toiminguid ei saanud teha hinnanguliselt paar tuhat klienti.

"Teavitasime kliente teenuste mittetoimimisest LHV kodulehe kaudu ja teatega klienditoe infotelefonil," räägib ta. "Täna tegeleme juhtumi analüüsimisega ja klientide küsimuste lahendamisega."

Rum selgitab, et kaardimakse õnnestumine sõltub mitme süsteemi koostööst, milleks on lisaks panga enda süsteemile kaardimakse töötleja, ka sideteenuste pakkuja(d) ja kaardiorganisatsioonid, mis võivad häirete tõttu tekitada katkestusi kaardimaksete tehingu õnnestumises. "Reaalselt esineb teenuse tõrkeid siiski harva," kinnitab ta.

Vali pilt või video oma arvutist
Saada vihje siit! Tagasi
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare