Tellitud keredetailile järele läinud klient avastas, et see on ära lõhutud. Töökoda jättis raha endale: tehingust ei saa enam keelduda

 (62)
Jõhvi-Valga maantee
Jõhvi-Valga maanteeFoto: Rauno Volmar

Kuna klient oli ettemaksuna raha juba tasunud, pidi ta pöörduma tarbijavaidluste komisjoni.

Tarbija ostis aprillis kauplejalt OÜ TA Autopark enda sõidukile Saab 9-5 keredetaili maksumusega 60 eurot. Tarbija avalduse kohaselt tellis ta detaili 25. aprillil ja tasus kohapeal sularahas.

Kui tarbija keredetailile järgi läks, siis selgus, et detail on saanud vahepeal eemaldamisel kahjustada ja sellesse on tekkinud auk, roostest põhjustatud ning eemaldunud oli värv koos pahtliga.

Tarbija ei olnud nõus detaili sellisel kujul ostma, kuid tarbija sõnul väideti talle, et ta on juba eelnevalt nõusoleku andnud ja nüüd ei ole võimalik enam tehingust ära öelda. Tarbija sõnul väitis kaupleja, et tegemist on detaili eemaldamise tasuga. Tarbija esitas juhtumi kohta kauplejale kirjaliku kaebuse, kuid sellele ei vastatud.

Tarbija soovib raha tagastamist, sest detaili kvaliteet ei olnud enam peale eemaldamist sama ja detaili oli kahjustatud. Hetkel asub keredetail tarbija valduses.

Kaupleja vastus

Kaupleja komisjonile omapoolseid seisukohti ei avaldanud. Komisjon võttis kooskõlas vaidluse lahendamisel aluseks tarbija avalduse ja olemasoleva teabe.

Tarbija poolt esitatud fotodelt nähtub, et kaupleja kahjustas mahavõtmisel detaili sedavõrd, et see muutus kasutamiskõlbmatuks. Komisjoni hinnangul pole detaili parandamine võimalik.

Kaupleja keeldus detaili asendamast ja väitis tarbijale, et tegemist on detaili doonorsõidukilt mahavõtmise tasuga. Komisjoni märgib, et leping tarbija ja kaupleja vahel sõlmiti varuosa müügiks, mitte doonorsõidukilt detaili eemaldamiseks.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias