Tuntud veebipoest soetatud mööbel oli hoopis teisest materjalist, mis lubatud. Kauplus pakkus kompensatsiooniks 6 eurot

 (18)
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivneFoto: Sven Arbet

Tarbijavaidluste komisjoni jõudnud juhtumi kohaselt müüs ON24 õlitatud tammepuidu pähe mööbliplaadist tehtud riiuli. Tarbija esitas kaebuse, kuid pood pakkus kompensatsiooniks vaid 6 eurot.

Tarbija avalduse kohaselt tellis ta möödunud septembris veebikauplusest ON24 seinariiuli hinnaga 56,54 eurot. Toote kirjelduse kohaselt pidi riiul olema valmistatud õlitatud tammepuidust. Tarbija soovis osta nimelt selliselt viimistletud riiulit, kuna seda on lihtne lühemaks teha ning viimistlusena lõikekoht üle õlitada.

Klient sai toote kätte, kuid avastas, et riiul oli valmistatud mööbliplaadist ning kaetud tammespooniga. Tarbija pöördus ON24 poole ning teatas riiuli puudusest. Kaupleja palus tarbijal edastada tootest pildi ning muutis samal päeval kodulehel toote kirjelduse tootele vastavaks.

Klient palus endale tagastada 30 eurot, kuigi toote hind oli koos saatekuluga väidetavalt märkimisväärselt suurem. Ent kaupleja oli valmis tagastama vaid 6 eurot. Klient polnud aga sellega nõus. "Tarbija on seisukohal, et poleks toodet üldse ostnud, kui ta oleks olnud teadlik selle tegelikust materjalist," seisab tarbijavaidluste komisjoni kirjelduses.

Kaupleja vastuväited

Kaupleja selgitas oma vastuses tarbijavaidluste komisjonile, et tarbija väited toote materjali kohta on õiged. "Kaupleja ei olnud teadlik, et tootjatehas on riiulite materjali muutnud," ütles kauplus. Tarbija teatele järgnevalt sai kaupleja nimetatud asjaolust teadlikuks ja muutis ka toote kirjelduse veebipoes õigeks.

Seotud lood:

Kaupleja on nõus tarbijale kompensatsiooniks tasuma täiendavalt 4 eurot. Kaupleja on seisukohal, et ta ei saa toodet tagasi võtta, kuna tarbija on toodet muutnud. Seetõttu ei ole kaupleja valmis rahuldama ka tarbija nõuet kogu ulatuses.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus: tarbija avaldus rahuldada

Pooled ei vaidle ka küsimuses, et ostetud kaup ei vastanud lepingu tingimustele ning seega on müüja lepingut rikkunud.

Tarbija on nõudnud kauplejalt 30 euro tagastamist ehk asunud seisukohale, et lepingutingimustele mittevastava kauba hind pidanuks olema 26,54 eurot.

Hinnates sarnaste tammepuidust riiulite hinda, on komisjon seisukohal, et kohase täitmise väärtuseks käesolevas asjas on 80 eurot. Sellest tulenevalt on tarbija poolt alandatud hinnaks 40 eurot (56,54 x 56,54/80). Pidades silmas, et tarbija on kauplejale tasunud 56,54 eurot, siis on tal tulenevalt VÕS § 112 lg-st 3 õigus nõuda kauplejalt hinna alandamise tulemusena 16,54 euro tagastamist. Kuna kaupleja on tarbijale juba tagasi maksnud 6 eurot, peab kaupleja täiendavalt tarbijale tagastama 10,54 eurot. Komisjon leiab, et tarbija nõue kaupleja vastu summas 10,54 eurot kuulub rahuldamisele.

Saada meile vihje, foto või video!