3 olulist nõuannet kasutatud auto ostjale sel kevadel

 (18)
Kasutatud autod
Kasutatud autodFoto: Tiit Blaat

Kevad on tavapäraselt kasutatud autode ostmise kõrgaeg ja eriolukorrast hoolimata planeeritakse paljudes peredes auto ostu just kevadkuudeks. Mida targa ostu sooritamiseks silmas pidada, soovitab Amservi kasutatud autode müügijuht Raivo Rumberg.

AMTELi andmetel soetati eelmisel aastal ametlikest margiesindustest 12 618 kasutatud sõidukit, millest omakorda 1112 jõudsid uute omanikeni Amservi Tallinna, Tartu, Pärnu, Paide või Viljandi esindustest.

Ettevõtte kasutatud autode müügijuhi sõnul on teise ringi autode huvilised aastatega üha teadlikumaks ja nõudlikumaks muutunud, kuid samas on sõidukid järelturul täna paremas korras kui aastaid tagasi. Sellegipoolest tasub Rumbergi sõnul olla sõiduki soetamisel hoolas ja teha eelnevalt korralik taustauuring.

1. Esmase taustatöö saab teha kodunt väljumata

Sarnaselt uue auto soetamisele teevad inimesed ka teise ringi autode soetamise puhul esialgse valiku sageli just internetis, mis on mõistlik ka praegust eriolukorda arvestades.

“Sageli valitakse auto esialgu välja just internetis, kus ühtlasi lepitakse kokku ka proovisõit. Alles seejärel vaadatakse sõiduk kohapeal oma silmaga üle ja langetatakse lõplik otsus,” selgitab Rumberg.

Erinevaid müügikeskondi on Eestis mitmeid ning seega soovitab Rumberg oma aja säästmiseks teha kõige esimesena selgeks, millist autot täpselt soovitakse. Niisama vaatamine ja sirvimine annab ülevaate järelturu mudelitest ja keskmisest hinnaskaalast, kuid oluline on keskenduda mudelitele, mis vastavad täpselt ostja vajadustele.

Seotud lood:

“Soovid ja eelistused on viimase aastaga väga palju muutunud. Näiteks soovitakse soetada rohkem hübriidmootoriga autosid ega taheta mugavuses mööndusi teha - autol peab olema üldjuhul nii kliimaseade kui ka automaatkäigukast,” toob ta näiteid.

2. Alusta taustakontrollist ja auto ajaloost

Amservi esindustest liigub igal aastal üle tuhande järelturu auto uute omanike kätte. Rumbergi sõnul on kasutatud autode müük ettevõte jaoks oluline ärisegment, kus kliendi tagasiside ja rahulolu on eriti oluline.

“Turul on mitmeid müüjaid, kelle jaoks kommunikatsioon kliendiga lõpeb pärast müügi sooritamist. Meie jaoks on aga oluline, et müügile järgneks positiivne tagasiside ja kliendile ei saaks kuu-kaks pärast auto ostu osaks ebameeldivaid üllatusi,” selgitas ta.

Selleks, et uuel autoomanikul oleks selge ülevaade auto tehnilisest seisukorrast ja ajaloost, hõlmab Amservi ostu-müügi protsess Rumbergi sõnul 50-punktilist tehnoülevaatust, kus kõik kõrvaldatud puudused ja varasemad rikked dokumenteeritakse. “Ilma tehnoülevaatust läbimata ei jõua ükski järelturu auto meilt müüki, sest muidu võime muuta tänavad liiklusohtlikuks,” tõdes Rumberg.

Amservi müügijuht paneb ostjaile südamele kindlasti kontrollida lisaks autole ka müügikoha ajalugu ja ostjate tagasisidet. Mõnikord piisab isegi veebilehe visuaalse- ja sisulise poole hindamisest, et mõista, kas tegemist on usaldusväärse ostukohaga. Kui autosid müüva ettevõtte veebileht näib usaldusväärne, tasub siiski kontrollida, kui kaua ettevõte on tegutsenud, kas äriregistri kannetes on palju muudatusi ja veenduda, et juhul kui ollakse autot soetamas eraisikult, pole päriselt tegemist ärilise ettevõttega, mis maskeerub eraisiku profiili taha.

3. Kolm korda kontrolli ja siis usalda

Ka eraisiku puhul tasub Rumbergi sõnul võimalusel veenduda, et kas müüdav auto on viimase aasta jooksul ainuke, mis selle inimese või kasutaja poolt müüki paisatud. Samuti tasub tulevase omanikuna täpselt teada, mis seisus ja ajalooga auto endale soetatakse. “Autoost on eelkõige vajadusest tingitud ratsionaalne otsus, mida ei tohiks emotsiooni ajel kiirendada”, rõhutab Rumberg.

Kogematu autoostja üheks suurimaks riskikohaks on langeda müügistrateegia lõksu, märgib Rumberg. “Kui müüja survestab võimalikku ostjat öeldes, et auto vastu on suur huvi või et müügiga on kiire, siis targem on jääda endale kindlaks ja öelda “jah” tehingule alles siis, kui faktid selged ja auto tehniline seisukord teada,” soovitab ta.

Esmajärjekorra saab potentsiaalne ostja müüja infot kontrollida avalikest registritest ja näiteks veenduda, et auto pole osalenud üheski avariis. Kindlasti peab kontrollima auto VIN-koodi ja numbrimärki. “Kindlasti tasub vaadata ka Maanteeameti koostatud nõuandeid sõiduki ostjale, mis on loetavad Maanteameti kodulehel ning mis aitavad ette näha võimalikke riskikohti ja toovad välja olulised sammud teise ringi auto ostul,” soovitab Rumberg.

“Auto ajaloo selgekstegemine võib olla tõsine detektiivitöö. Tean omast kogemusest ja klientide tagasisidest, et inimesed, kes on meie juurest kasutatud auto soetanud, on üllatunud, aga tänulikud, et neile koos autoga korraliku “kirjanduse” kaasa anname, milles kajastub masina eelnev elu. Amservi järelturu autod on reeglina Eesti ajalooga ja klient saab enne ostu teada, mis selle autoga tehtud on, kas seda on korralikult hooldatud ja kas autol on olnud eelnevalt avariisid,” kirjeldab Rumberg.

Ta lisab, et esindusest kasutatud auto soetamise hüved on täna sageli võrreldavad uue auto ostuga: näiteks Toyota mudelitele, mis on alla 8 aasta vanad ja mille läbisõit on väiksem kui 160 000 km, antakse sarnaselt uuele autole lisaks kaasa kaheaastane garantii ja kaks aastat maanteeabi.

Millised automudelid on järelturul populaarsed?

Amservi kasutatud autode müügijuhi sõnul vaatab ja hindab klient täna eelkõige auto välimust, mugavust ja hinda.

“Autod peavad olema võimalikult mugavad, suured ja kehvemal maastikul edukalt sõitma. Seega - nii uute kui kasutatud autode kliendid on läinud rohkem kõrgema kliirensiga autode peale välja,” kirjeldab ta ja toob Toyota mudelite seast välja Toyota C-HRi, Toyota RAV4 ja Toyota Land Cruiseri, mida soovitakse teise ringi turul kõige rohkem.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias