Kas autoakendelt peaks jää eemaldama kaabitsa või sulatajaga? Spetsialist annab nõu

 (48)
Autoomaniku talverõõmud
Foto: Ilmar Saabas

Talv on meie kliimavööndis loomulik ja saabub igal aastal, aga miskipärast tulevad lumi ja libedus alati ühtviisi ootamatult nii jalakäijatele kui autojuhtidele. Tavaliselt kraabitakse esimene jää autoakendelt maha esimese kättejuhtuva panga- või kliendikaardiga ja mitte keegi ei mäleta, kuhu said kevadel kaabits, autohari ja lumelabidas. Soovitusi libeda ja lumega toimetulekuks jagab K-rauta Haabersti kaupluse osakonnajuhataja Annika Tammur.

Kaabits või sulataja?

Auto talvisesse põhivarustusse võiks kuuluda vahendid nii jää kui lume tõrjumiseks. Jääd saab akendelt puhastada kaabitsaga või spetsiaalse jääsulatajaga, seejuures on mõlemal plusside kõrval ka miinuseid. Jääkaabitsat tuleb käsitleda ettevaatlikult, et klaasile ei jääks kriime, jääsulatajat võib kasutada vaid akendel ning oluline on jälgida, et seda ei satuks auto värvipinnale. Autolt lumekatte eemaldamiseks peaks kuuluma varustusse korralik suur hari ning paha ei teeks ka väike lumelabidas, mis võib osutuda kasulikuks ka autoga lumme kinnijäämisel. Maal elades võiks tõsta pagasiruumi ka suure labida ja trossi.

Peaasi on mitte kukkuda

Talve saabumisel on enamik kõnniteid ja parklaid hooldamata, kuid samm on suviselt uljas ja kukkumised kerged tulema. Erakorralise meditsiini osakonnal on esimeste libedate päevadega alati rohkem tööd. Kui suurte teede puhastamisega tegelevad spetsialistid, siis oma koduaia juures olev kõnnitee ning auto sissesõidutee tuleb igal majaomanikul ise korda saada. Kindlasti ei tohiks visata teele tuhka, liiva ja soola. Liiv on lihtsalt kehv libeduse tõrjuja, tuhk lõhub jalanõusid ja sool söövitab ka kivisillutise sisse augu. Koduseks libedusetõrjeks on tõhusaimaks lahenduseks graniidipuru ehk graniidikillustik, mis ei lenda tuulega minema ja mida saab kevadel kokku korjates ka järgmisel aastal taaskasutada. Ehituspoodide valikus on ka jääd sulatavaid kemikaale, kuid nende kasutamiseks tuleb pakendilt lisainfot otsida – igale pinnale ja igasse keskkonda kemikaal ei sobi.

Seotud lood:

Suur lumelabidas pole alati parim

Lumi tuleb maha igal aastal, mõnikord lühemaks, teinekord pikemaks ajaks. Kui aed on suur ja lumega võitlemist palju, siis võiks soetada mitu erinevat lumelabidat või sahka, sest õige kasutamise puhul peavad need vastu aastaid. Labida vars on enamasti tehtud alumiiniumist, puidust või komposiitmaterjalist, kusjuures viimased taluvad kõige paremini füüsilist pinget. Labida eluiga ei sõltu kasutamiskordadest, vaid töövõtetest. Lumelabidaga tohib tõsta ja lükata lund, mitte kruusa, samuti ei tasu hakata lumelabidaga jääd purustama, selleks on olemas teised tööriistad.

Ekslikult arvatakse, et suur lumelabidas on igas olukorras parim, mida kinnitab ka müügistatistika. Suur labidas on sobiv siiski vaid värske lume tõstmiseks, aga niiske ja raske lume puhul on väike labidas targem valik. Lumelabidas on kitsas ja kõrgete servadega, et sellega oleks parem kaevata ja tõsta. Lumelükkamiseks võiks eelistada sahka või lumelükkajat, mis on labidast pikema varrega ja mugavam. Samas pole lükkajast piisavalt abi kõva koorikuga vana lume puhul. Labidat valides peaks mõtlema ka inimesele, kes sellega tööd tegema hakkab - suure labidaga saab töö kiiremalt tehtud vaid siis, kui tööriist on inimesele jõukohane.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias