KASULIK SELGITAB | Mis on kõige olulisem asi, mille järgi valib Eesti tarbija endale auto?

 (40)
Ülemiste keskuse parkla
Ülemiste keskuse parklaFoto: Kiur Kaasik

Eestlase jaoks on autot valides kõige olulisem ikkagi optimaalne hind – autoomaniku vajadused peavad saama kaetud võimalikult madala hinnaga.

„Tunneme tarbija oskust rahalist säästu arvestada. Näiteks tavahübriidauto puhul ei ole sääst väga suur ja tuleb eelkõige linnas liikudes, aga on arvestatav,” selgitas autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat tarbijaharjumusi. Üha rohkem eelistatakse nelikveolisi linnamaastureid, mis ei tähenda enam automaatselt palju suuremat kulu kütusele ja keskkonnale.

„Kuna võib eeldada inimeste suundumist pigem hajaasustuse poole, saab prognoosida nelikveoliste autode müügi osakaalu edasist suurenemist, vähemalt mingi aja,” märkis Sillat.

Pistikhübriide, mille kasutamise majanduslik efekt on suurem, pole tootjatel veel palju pakkuda ja need on kallimad. „Nende suuremahulisemal turule tulemisel suureneb hübriidautode osakaal veelgi,” tõdes Sillat. Tema sõnul on uutest müüdud sõiduautodest juba 10% hübriidautod. „Euroopa Liidu keskmisega võrreldes oleme edukamad just hübriidsõidukite ostjatena.”

Seotud lood:

„Kindlasti vaatavad eelkõige pered oma rahalisi võimalusi kriitilisemalt – kaalutakse ja võrreldakse pakkumisi, sest väljaminek on suur,” tõi Amservi juhatuse esimees Margus Nõmmik esile. Eriolukord pole tema sõnul üldiseid suundumusi muutnud. Eesti inimesed eelistasid ennegi pigem väikse ülalpidamis- ja kütusekuluga autosid.

Topauto müügijuhi Janek Eskor kinnitas, et keskkonnasääst on kahtlemata iga aastaga aina olulisem ja inimesed muutuvad selles vallas üha teadlikumaks. On loomulik, et autotootjad ja -müüjad käivad kliendi ootustega kaasas.

„Topauto puhul on väga hästi läinud nii eelmisel kui ka sel aastal CNG-hübriidautode müük. Auto hind on sisuliselt sama nagu bensiinimootoriga autol, aga kütusekulu on väiksem ja see on rahakotile tuntav võit, kui püsikulu läheb väiksemaks,” lausus Eskor.

„Elektrihübriidide, näiteks Hyundai Kona ja Ioniqu vastu tuntakse palju huvi. Neid eelistavad inimesed, kes sõidavad väga palju linnas, kus elektriauto on väga efektiivne.”

Sillati sõnul on elektriautode osakaal müügis ikkagi suhteliselt väike. „Sel aastal on see suurenenud eelkõige tänu riigipoolsele elektriauto ostutoetusele,” märkis ta.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias