Kui tihti sina poes hinnasilti jälgid? Värske uuringu järgi on sel su kaalulangusele suur mõju

 (20)
Kui tihti sina poes hinnasilti jälgid? Värske uuringu järgi on sel su kaalulangusele suur mõju
FOTO: Marko Mumm

Unusta kalorid, toiduainete koostis ning makrod ja mikrod! Värske uuringu järgi arvavad ostlejad, et nende toit on tervislik, vaid siis, kui see neile rohkem maksma läheb.

Tarbijauuringute ajakirjas avaldatud uuring on kindel tõend sellest, et su aju töötab tihti sinu vastu, kui poes toitu valid, kirjutab The Independent.

Teadlaste kinnitusel seob meie alateadvus toitude hinna otseselt nende toiteväärtuse ja tervislikkusega: teisisõnu, kallim toit tundub meile alateadlikult tervislikum.

Tarbijaile antakse toidu kohta suur hulk informatsiooni, aga kuna seda teavet on niivõrd palju, ei jõua aju kõike analüüsida. Käitumisteadustes on aju lihtsustusvõime kohta oma definitsioon: heuristika. Sisuliselt tähendab heuristika, et lihtsustame oma otsuseid, lastes ajul alateadlikult teha otsuseid, mis põhinevad lihtsatel seostel, selmet kogu informatsiooni analüüsida.

Aju tehtud järeldused ei pruugi aga alati õiged olla. Ka antud juhul teeme liiga kergemeelselt otsuseid, kui asi puudutab toitu ja nende hinda.

2013. aastal avaldatud uuringu järgi toetume heuristikale toiduvalikute osas sagedamini kui ratsionaalsetele otsustele. Seeläbi ei analüüsi me tegelikult sageli, miks ühe või teise toiduaine korvi asetame. Nii teebki aju meie eest lihtsustatud otsuse: kallis toit on meile parem.

Tulemuseks on lose-lose situatsioon: kulutame rohkem raha toidu peale, mis ei ole meie tervisele ja dieedieesmärkidele kuigi kasulik.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias