Kuidas panna lapsi nutiajastul aktiivselt liikuma? Populaarne rahagrupp annab selles osas nõu

 (2)
Noorte ajaveetmise viisid
Noorte ajaveetmise viisidFoto: Anni Õnneleid

Populaarses rahatarkuse grupis #Kogumispäevik keskendutakse juulikuus sellele, kuidas olla sportlikult aktiivne ja teha seda võimalikult soodsalt. Kuidas aga lapsi nutiajastul rohkem liikuma panna? Küsimustele vastas Reval Sport personaaltreener Siim Kelner.

Kuigi on suvi ja võimalusi liikumiseks ohtralt, eelistavad endiselt väga paljud lapsed pigem toas arvutimänge mängida või telefonis aega veeta. Kuidas seda vaikselt ent otsustavalt muuta?

Nutiseadmed on ja jäävad, sinna ei saa me enam midagi teha. Küll aga saame lapsi alternatiivsete tegevuste juurde suunata. Kui laps üheski trennis ei käi, siis võiks talle erinevaid spordialasid tutvustada.

Eriti head on sellised treeningud, kus on niiöelda rühmatrennid – näiteks mõni pallimäng või kergejõustikutrenn. See on hea, sest sõpradega koos treenimine aitab uutel hobidel ka kinnistuda.

Boonuseks on see, et ajal, mil laps on trennis, suhtleb ta päris-inimestega ja ei ole telefonis. Kui trennikaaslastega tekivad sõbrasuhted, siis juba üksnes see motiveerib lapsi uuesti trenni minema.

Tihtipeale avaneb ka pilt, kus laps on küll treeningule läinud, kuid selle asemel, et treenida, kipub ta iga natukese aja tagant oma nutitelefoni vaatama. Kas ka selle vastu oleks imerohtu?

Jõusaalitreenerina näen, et see pole üksnes laste probleem. Väga palju on ka täiskasvanuid, kes on küll trennis, kuid hoopis enam panustavad telefonis aja veetmisele ja pildistamisele.

Seotud lood:

Nii lapsed kui ka täiskasvanud võiksid teha endale reegli ja otsustada, et treeningule sisenedes jäetakse telefon näiteks kappi hoiule või hoopis autosse. Lastele võiks võimalusel kehtestada reeglid, mis ütlevad selgelt, mis perioodil päeva jooksul ta võib telefoni kasutada ja millal mitte.

Ma ei soovita lapselt telefoni jõuga ära võtta, sest siis hakkab ta veel rohkem vastu protestima. Pigem tuleks talle leida alternatiivne tegevus, mis tema tähelepanu ära võtab. Lapsega erinevate treeningute proovimine aitab kaasa rühile, lihastele ja üleüldisele võimekusele. Seda enam, et nutikael on probleem, mille käes vaevleb üha suurem hulk inimesi ja ka lapsi.

Mida tooksid veel välja, mis aitaks nutitelefoni kasutamist piirata?

Sellest on küll palju räägitud, aga endiselt on meie seas liiga palju neid, kes enne magama minekut telefoni kätte võtavad ja kas Instagramis, Facebook´is või mõnes uudisteportaalis aega hakkavad veetma.

Kui aga inimene välja ei puhka, siis pole ta ka päeval produktiivne. Telefonist tulev ekraanivalgus annab kehale märku, et veel pole aeg magama minna. See aga keerab unerütmi sassi ja mõjutab järgmist päeva. Just sellepärast soovitan telefoni julgelt enne magama minemist teise tuppa jätta ja vähemalt tund aega enne uinumist seda üldse mitte kätte võtta.

Kuidas aga lapsi võimalikult soodsalt liikuma saada? Milliseid sportimisviise soovitaksite lisaks rühmatreeningutele?

Suvel on need soovitused tegelikult väga lihtsad – jalgrattaga sõitmine, metsas matkamine, ujumine. Neid tegevusi lapsed väga armastavad. Lisada võiks veel sulgpalli, lauatennise, jalgpalli ja korvpalli ning igaüks leiab kindlasti vähemalt ühe spordiala, mille abil suvel end vormis hoida.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias