LOE, mis saab siis, kui müüja sisestab lotoostja isikukoodi valesti ja pilet hiljem võidab

 (54)
Loto
Foto: STANISLAV MOSHKOV, Õhtuleht

Alanud aastast seob Eesti Loto arvlotopiletid ostja isikuga. Müügipunktides küsitakse selleks ostja isikut tõendavat dokumenti. Isikukoodi käsitsi sisestamisel säilib aga alati võimalus, et müüja teeb vea. Kas valesti sisestatud isikukoodiga võidupileti korral jääbki võit vormistamata?

Vastab Eesti Loto turundus- ja müügidirektor Annely Luikmel.

Alates sellest aastast on kõik arvlotopiletid isikustatud — mängija peab nii lotopiletit ostes kui võidusumma suurust kontrollides/võitu lunastades esitama isikut tõendava dokumendi. Isikukoodi seitse (7) esimest numbrit trükitakse ka lotopiletile.

Lotomüüja sisestab piletit müües isikukoodi lotosüsteemi, lugedes selle süsteemi triipkoodi lugejaga (kui tegu on ID-kaardiga) või manuaalselt (muude isikut tõendavate dokumentide puhul).

Juhul kui tegu on käsitsi sisestatud isikukoodiga, on kahtlemata võimalus, et müüja isikukoodi numbrite sisestamisel eksib.

Eksimuste vältimiseks on isikukoodil kontrolljärk, mille vastu lotosüsteem sisestatud isikukoodi kontrollib. Samuti on mängijal kohustus oma piletil nähtava isikukoodi osa tõepärasust ise kontrollida.

Kui lotomüüja eksib isikukoodi nende nelja viimase numbri sisetamisel, mis ei ole mängijale piletil nähtavad, siis palume mängijal võidu kättesaamiseks pöörduda Eesti Loto kontorisse.
Annely Luikmel
Seotud lood:

Kui lotomüüja eksib isikukoodi nende nelja viimase numbri sisetamisel, mis ei ole mängijale piletil nähtavad, siis palume mängijal võidu kättesaamiseks pöörduda Eesti Loto kontorisse. Kui mängija ülejäänud isikukoodi osa klapib, siis makstakse võidusumma talle üldjuhul ikkagi välja.

Kui piletil nähtav isikukoodi osa ei vasta mängija isikukoodile, siis peab mängija esitama Eesti Lotole pretensiooni, mille põhjal teeb Eesti Loto kontrolli- ja ekspertiisikomisjon otsuse, kas konkreetsel juhul on alust võidusumma välja maksta.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias